بستری 600 بیمار کرونایی در همدان


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان گفت: حدود 600 نفر با علائم مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و از این تعداد 76 نفر در ICU و مابقی بیماران در بخش عادی حضور دارند.

بستری 600 بیمار کرونایی در همدانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از ایسنا، ابراهیم جلیلی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان، بیان کرد: حدود ۶۰۰ نفر با علائم مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۷۶ نفر در ICU و مابقی بیماران در بخش عادی حضور دارند.

وی با خبر نصب یک اکسیژن‌ساز در بیمارستان سینا ادامه داد: یک اکسیژن ساز نیز امروز برای بیمارستان بعثت نصب می‌شود و دو عدد دیگر نیز قرار است چهارشنبه به دانشگاه تحویل داده شود که پس از نصب آن‌ها مشکل کمبود اکسیژن‌ساز در استان حل می‌شود.

جلیلی درباره روش درمانی تصفیه خون برای بیماران بدحال مبتلا به کروناویروس در استان توضیح داد: تصفیه خون فعلاً جزء روش‌های تحقیقاتی است و جزء پروتکل درمان بیماران نیست؛ اما برای بیمارانی که بدحال بوده‌اند و شرایط جسمی آن‌ها اجازه داده، برای چندین مورد در استان این کار صورت گرفته است. در این روش فعلاً اثربخشی ۱۰۰ درصد قطعی نشده و یک پروژه تحقیقاتی است، از این افراد تعدادی بهبود پیدا کردند و برای تعدادی دیگر تأثیری نداشته است.

وی با بیان اینکه تاکنون به ۴۸ نفر از مبتلایان به کروناویروس در استان پلاسمای بهبودیافتگان کرونایی تزریق شده است، مطرح کرد: بیمارانی که پلاسما دریافت کردند وضعیت رو به بهبودی داشته‌اند و مدت زمان بستری آن‌ها کمتر شده است. کادر درمان نیز وضعیت خوبی دارند و در حال حاضر در کادر درمان استان، بیمار مبتلا به کروناویروس بدحال نداریم، علائم خفیف است و معمولاً به‌صورت سرپایی درمان می‌شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ omîd resûlpûr saqî derwêşan ساقی درویشان امید رسول پور