‌بازدید از موزه‌ با رعایت شیوه‌نامه‌ها سبب شیوع کرونا نمی‌شود


‌بازدید از موزه‌ با رعایت شیوه‌نامه‌ها سبب شیوع کرونا نمی‌شود

تهران- ایرنا- مدیرکل امور موزه‌های وزارت میراث فرهنگی با بیان این که بازدید از موزه‌ها به‌صورت محدود انجام می‌شود، گفت: ‌بازدید با رعایت شیوه‌نامه‌ها بهداشتی سبب شیوع کرونا نمی‌شود.

محمد رضا کارگر روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در پاسخ به پرسشی درباره باز بودن موزهای کشور با وجود شیوع زیاد کرونا در روزهای اخیر گفت: موزه‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا شیوه نامه‌ها را در دستور کار دارند و از بازدید گروهی بازدیدکنندگان نیز جلوگیری می کنند.

وی افزود: میزان بازدید کنندگان در روزهای اخیر به نسبت روزهای عادی به یک سوم کاهش یافته است و حجم زیادی بازدید کننده در موزه‌ها وجود ندارد که احتمال گسترش این بیماری به وجود آید. همچنین مسئولان موزه شیوه‌نامه‌های بهداشتی را کاملا رعایت می کنند.

کارگر با بیان این که تجربه این بیماری نشان داد، بابستن کوتاه مدت برخی از اماکن این بیماری از بین نمی رود، گفت: این روزها شاهد هستیم دیگر موزه‌های مطرح جهان نیز اقدام به باز کردن موزه‌هایشان کردن و با رعایت شیوه نامه بازدید دارند. البته مرجع اعلام باز و یا بسته بودن موزه‌ ستاد ملی کرونا است و اگر این ستاد ملی تشخیص دهد موزه‌های کشور بسته شود این اتفاق می افتد.

با مشاهده شواهدی از ابتلا به بیماری کرونا در ۳۰ بهمن گذشته، موزه ها از چهارم اسفند با نظر ستاد ملی کرونا تعطیل شدند و بعد از کاهش موارد ابتلا از چهارم خرداد باز شد. کارگر پیش از این از ضرر ۵۰ تا۶۰ میلیارد تومانی موزه‌های دولتی در دوران شیوع ویروس کرونا خبر داده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور