مردم کاری نکنند که مجبور به افزایش تخت‌های بیمارستانی شویم


مردم کاری نکنند که مجبور به افزایش تخت‌های بیمارستانی شویم

مدیر مرکز آموزشی درمانی سینا تبریز گفت از مردم خواهش می‌کنیم کاری نکنند که ما در بیمارستان‌ها مجبور به افزایش ظرفیت تخت‌ها شویم، چرا که با افزایش تعداد بیماران و تخت‌ها درگیری کادر درمان با بیماری و وظایف هم بیشتر خواهد شد و با بیشتر شدن تعداد ساعات کاری و شیفت‌ها، خستگی جسمی و روحی پزشکان و پرستاران نیز بیشتر و موجب تضعیف سیستم ایمنی کادر درمان...

عبداله کفیلی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه مشکلی برای افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی و بخش‌ها نداریم، اظهار کرد: ظرفیت تخت‌های بیمارستان سینا و بخش ویژه آن را افزایش داده‌ایم، اما عمده مشکل ما محدودیت در تعداد اساتید و کارکنان مجرب حوزه بهداشت و درمان بوده و با طولانی شدن دوره پاندمی کووید19 همکاران ما نیز بیشتر درگیر بیماری و مجبور به دور افتادن از چرخه خدمت می‌شوند.

وی ادامه داد: تعداد کادر درمان در کل دنیا محدود بوده و با درگیری کادر درمانی و تخصصی، چندین سال زمان لازم است تا یک نفر آموزش کامل دیده و با تجربه کافی جایگزین شود.

مدیر مرکز آموزشی درمانی سینا تبریز گفت: تعدادی از همکارانمان درگیر کرونا شده و در قرنطینه خانگی به سر می‌برند، تعدای نیز بستری بوده و فیلد کاری برخی هم پس از بهبودی تغییر پیدا کرده و برای تضعیف نشدن بیشتر سیستم ایمنی بدنشان به سایر جاها منتقل شده‌اند.

وی اظهار کرد: بار مراجعه تعداد بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان سینا همانند آمار کشوری رو به افزایش بوده و بیماری در بین هر دو جنس زن و مرد و تمامی سنین از کودک گرفته تا پیر دیده می‎شود.

وی افزود: همچنین مراجعه بیماران بدحال افزایش یافته و تعداد مواردی که با حال عمومی خوب و سر حال مراجعه می‌کنند، نسبت به گذشته کاهش یافته است.

کفیلی بیان کرد: بیش از 30 درصد بیماران بستری در بیمارستان‌ها را بیماران بدحال تشکیل می‌دهند، در طول هفته‌های گذشته هم بار مراجعه و هم تعداد بیماران بد حال و نیازمند به بخش ویژه افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در ابتدا فقط سرفه، تنگی نفس و درد بدن به عنوان علایم کرونا مطرح بود، تابلوی علایم بیماری متعدد و متنوع بوده و بیماران با علایم تب، سر درد، گاستروآنتریت و درد شکم و علایم گوارشی هم مراجعه می‌کنند و علایم بالینی بیماری تعریف مشخصی ندارد.

وی افزود: نتیجه آزمایش پاراکلینیکی بیماری که با سردرد ساده هم مراجعه کرده، مثبت شده و مشخصاتی از بیماری در آن‌ها دیده شده است، متاسفانه کرونا علایم و پیچیدگی‌های زیادی دارد.

مدیر مرکز آموزشی درمانی سینا تبریز در خاتمه با بیان اینکه بیمارستان سینا پس از بیمارستان امام رضا (ع) بزرگ‎ترین بیمارستان در آذربایجان شرقی است، گفت: تعداد تخت‌های بیمارستان سینا بسته به بار مراجعه به بیمارستان در فصول و شرایط مختلف، متغیر بوده و ظرفیت بیمارستان سینا بعد از بیمارستان امام رضا (ع) به قدری است که پاسخگوی نیاز دانشگاه و استان باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق