تولید دستگاه‌های استریل‌کننده با پرتو فرابنفش در خوزستان


تولید دستگاه‌های استریل‌کننده با پرتو فرابنفش در خوزستان

اهواز – ایرنا – رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: تولید 2 مدل دستگاه‌های استریل‌کننده محیط و سطوح با استفاده از پرتو فرابنفش از جمله فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری در راستای مقابله با ویروس کرونا است.

ایرج کاظمی نژاد یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این محصول در آزمایشگاه مرجع کرونا معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، بیمارستان امیرالمومنین تامین اجتماعی اهواز و بیمارستان ولیعصر خرمشهر نصب شده است.

وی افزود: یکی از شرکت‌های فناوری که در حوزه تولید تجهیزات اتاق عمل فعالیت داشت با وقوع این بحران با تغییر خط تولید خود، لباس محافظ برای کادر درمان و محلول ضدعفونی با حجم تولید روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ دست لباس و ۲ هزار لیتر محلول ضدعفونی، موفق به تغذیه بخشی از نیاز ۱۴ دانشگاه علوم پزشکی در کشور شده است.

کاظمی نژاد ادامه داد: شرکت دیگری اقدام به طراحی شیر آب پدالی کرده که می‌توان بدون نیاز تماس دست، از آن در اماکن مختلف استفاده کرد و همچنین در زمینه تولید پهپادهای ضد عفونی کننده و سامانه وبینار فعالیت کردند.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان بیان کرد: از ۲۰۴ شرکت فعال در پارک علم و فناوری خوزستان حدود ۹ شرکت دانش بنیان و فناور در زمینه مقابله با ویروس کرونا فعالیت می کنند.

وی گفت: تسهیلاتی به شرکت‌های فعال در مقابله با کرونا برای راه اندازی خط تولید و توسعه فعالیت های خود اعطا شد و همچنین به شرکت‌های آسیب دیده از کرونا تسهیلاتی ارائه شد تا در این شرایط از تعدیل و بیکار شدن نیروهای آنها نیز جلوگیری شود.

کاظمی نژاد با بیان این ‌که فراخوانی به شرکت‌ها جهت ارائه ایده‌های خود برای مقابله با کرونا داده شد اضافه کرد: این فراخوان در سه مرحله به شرکت‌های فناور و عموم مردم داده شد و تاکنون طرح های ارسالی درحال بررسی هستند که از جمله آنها می توان به طرح تولید نانوذرات نقره با خاصیت ضد عفونی کننده، طراحی ونتیلاتور، ماسک پزشکی و گان محافظ در حال بررسی و آماده سازی جهت ایجاد خط تولید اشاره کرد.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان ادامه داد: پارک علم و فناوری خوزستان علاوه بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سعی کرده با حمایت و توجه بیشتر به شرکت های مرتبط با حوزه سلامت تلاش کند برخی از مشکلات ایجاد شده در خوزستان و سایر استان‌های کشور از جمله کمبود اقلام مواد ضدعفونی کننده و همچنین تجهیزات حفاظتی بیمارستانی را مبتنی بر توانایی شرکت های مستقر مرتفع کند.

وی گفت: در حال حاضر ۲۰۴ شرکت در پارک علم و فناوری خوزستان مستقر است که ۷۵ شرکت از آنها دانش بنیان هستند و همچنین هفت مرکز رشد و ۹ کانون خلاقیت و شکوفایی نیز در پارک فعالیت دارند.

به گفته سرپرست مرکز بهداشت خوزستان درگیری استان با پدیده گرد و خاک طی سال‌های متوالی و در نتیجه فراوانی بیشتر مشکلات ریوی دربین مردم نسبت به استان‌های دیگر ، بروز آسم در خوزستان ۲ برابر متوسط کشوری،

قرار گرفتن در ردیف مناطق ناامن غذایی کشور و فراوانی بیماری‌های فشار خون، دیابت، چاقی، کم تحرکی، مصرف بالای نمک و فست فود باعث طولانی شدن پیک بیماری کرونا در این استان شده است.

سید محمد علوی چند روز گذشته در مصاحبه ای بیان کرد: ۱۸شهرخوزستان از نظر انتشار و ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز ونارنجی قرار دارندکه از این تعداد ۱۵ شهر قرمز و سه شهرنارنجی هستند.

وی افزود: خوزستان هفتمین هفته متوالی را در وضعیت قرمز سپری می‌کند و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان در معرض خطر انتشار و ابتلا به این بیماری هستند.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز روند ابتلا به کرونا در خوزستان از ۱۵ تیرماه به بعد کاهشی شده و امروز آماربستری نسبت به ۱۰ روز پیش۳۵۰ نفر کاهش یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022