برداشت نخود از مزارع کشاورزی مهاباد آغاز شد


برداشت نخود از مزارع کشاورزی مهاباد آغاز شد

مهاباد - ایرنا - معاون فنی اداره جهاد کشاورزی مهاباد گفت: برداشت دستی نخود از سطح هفت هزار و 300 هکتار از اراضی زیر کشت این محصول آغاز شد.

رسول رسعیدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال با توجه به رعایت تناوب کشت محصول بین گندم و نخود بیش از ۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول بیشتر شده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تن از این محصول برداشت شود.

وی با بیان اینکه اغلب نخود تولید شده مزارع مهاباد از نوع "سفید محلی" است، ادامه داد: امسال ۲ بذر اصلاح شده "منصور" و "سعید" برای ارزشیابی در سطح مزارع مهاباد کشت شده که اگر تولید آن متناسب و مطلوب باشد در سال‌های آتی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برداشت نخود از مزارع کشاورزی مهاباد آغاز شد

معاون فنی اداره جهاد کشاورزی مهاباد اضافه کرد: نخود در مزارع این شهرستان به ۲ صورت سنتی و مکانیزه بیشتر به صورت دیم کشت می‌شود که هر سال بخش بسیار کمی در حدود ۱۵ هکتار از مزارع آبی این شهرستان به کشت این محصول اختصاص پیدا می کند.

سعیدیان اظهار داشت: متوسط عملکرد برداشت نخود در سطح مزارع دیم این شهرستان ۴۵۰ کیلوگرم و در مزارع آبی بیش از ۸۰۰ کیلوگرم در هکتار است.

سال زراعی گذشته نیز در هفت هزار هکتار از مزارع این شهرستان نخود کشت شده بود که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تُن نخود از آن برداشت شد.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

سال زراعی گذشته ۶۲ هزار هکتار از مزارع مهاباد به کشت محصولات مختلف اختصاص یافته که ۵۲ هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق