اعزام 2 گروه ارزیاب هلال احمر به منطقه زلزله زده فیروزکوه


اعزام 2 گروه ارزیاب هلال احمر به منطقه زلزله زده فیروزکوه

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام 2 گروه ارزیاب اعزام سریع هلال احمر به منطقه زلزله زده فیروزکوه در استان تهران خبر داد.

مهدی ولی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: با کسب خبر وقوع زمین لرزه ۴ ریشتری در منطقه یاد شده، ستاد بحران در مرکز کنترل و هدایت سازمان امداد و نجات تشکیل و با برقراری ارتباط تلفنی با جمعیت هلال احمر تهران دستور اعزام ۲ گروه ارزیاب به منطقه زلزله زده صادر شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون نخستین گروه ارزیاب اعزامی هلال احمر از نزدیکترین پایگاه امداد و نجات به منطقه زلزله زده وارد و امدادگران و نجاتگران مشغول انجام ارزیابی های اولیه وقوع این زمینه لرزه می باشد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از میزان خسارات و تلفات احتمالی این زمین لرزه خبری نداد و گفت: با کسب اخبار تکمیلی از منطقه زلزله زده خسارات و تلفات جانی احتمالی این زلزله متعاقبا اعلام خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، زلزله‌ای به بزرگی چهار دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱۱ و ۴۹ دقیقه و ۵۵ ثانیه امروز (یکشنبه) حوالی فیروزکوه در استان تهران را لرزاند.

این زلزله در عمق هفت کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زلزله در موقعیت طول جغرافیایی ۵۲.۶۱ و عرض جغرافیایی ۳۵.۶۳ ثبت شده است.

نزدیک‌ترین شهرها به کانون وقوع این زمین لرزه در ۲۰ کیلومتری فیروزکوه (تهران)، ۲۲ کیلومتری ارجمند (تهران) و ۴۱ کیلومتری کیلان (تهران) ثبت و نزدیکترین مراکز استان به محل وقوع این زمین لرزه ۷۰ کیلومتری سمنان و ۱۱۰ کیلومتری تهران گزارش شده است.

هنوز از خسارت‌ احتمالی این زمین لرزه گزارشی منتشر نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاکید وزیر خارجه سوریه بر حق دفاع مشروع ایران در برابر رژیم صهیونیستی