به دنبال دریافت مجوز برای راه اندازی دو کارخانه ملت بلون هستیم


به دنبال دریافت مجوز برای راه اندازی دو کارخانه ملت بلون هستیم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: از شورای شهر می‌خواهیم مکانی را جهت احداث موزه فرش دستباف اصفهان به عنوان یکی از کالاهای استراتژیک کشور اختصاص دهد.

ایرج موفق صبح امروز (یکشنبه-۲۲ تیر ماه) در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه بیش از ۴ هزار و ۵۸۰ طرح در دست اجرا داریم، اظهار کرد: این تعداد طرح نشان می دهد که شرایط برای سرمایه گذاری در استان به گونه ای بوده که بسیاری جواز تاسیس گرفته اند، همچنین بیش از ۱۶۰۰ مجوز سرمایه گذاری در استان بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در صورت تخصیص تسهیلات رونق تولید به آنها پیش بینی می شود که ۵۰ درصد آنها به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه یکی از دو وظایف سازمان صمت حفظ وضعیت موجود و دیگری افزایش ظرفیت است، توضیح داد: در حال حاضر حدود ۹ هزار واحد صنعتی دارای مجوز در اصفهان وجود دارد که حفظ این وضعیت حایز اهمیت است.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان به مصوبه هیات وزیران مبنی بر تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار و دبیری رئیس سازمان صمت اشاره کرد و گفت: این کارگروه پنج کمیته مالیاتی، تامین اجتماعی، رونق تولید، مالی و سایر دستگاه ها برای ارائه خدمات دارد در این راستا هر هفته سه جلسه برگزار می کنیم.

وی با بیان اینکه اصفهان سال گذشته در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ رتبه نخست کشور را کسب کرد، افزود: سال گذشته ۳ هزار میلیارد تومان درخواست تسهیلات در کل استان داشتیم که حدود ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت کردیم.

به گفته موفق، استان اصفهان به لحاظ تعداد واحدهای صنعتی رتبه دوم، اشتغال صنعتی رتبه سوم، با ۸۶۰ معدن فعال رتبه اول کشور را در اختیار دارد، همچنین ۱۲ درصد صنعت کشور در استان اصفهان مستقر است و ۶۰ درصد فولاد کشور در اصفهان واقع است.

وی ادامه داد: اصفهان با داشتن ۲۴۵۰ واحد نساجی قطب این صنعت در کشور است و با داشتن ۲۶۰۰ واحد سنگبری در حال فعالیت، قطب سنگ های ساختمانی تزئینی و نمای ساختمان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه در بخش تجارت در کل استان ۵۵۰ اتحادیه و بیش از ۲۰۰ هزار واحد صنفی فعال هستند، گفت: در شهر اصفهان ۸۴ اتحادیه و ۸۵ هزار واحد صنفی مشغول فعالیت هستند، همچنین در مجموع در شهرستان های استان، کمیسیون نظارت بر مجامع صنفی فعالیت دارند که در این کمیسیون مباحث قیمت گذاری، توزیع کالا در بخش های خرده و عمده فروشی و شرکت های پخش در حوزه بازرگانی و همچنین نظارت بر فعالیت اتحادیه ها در این کمیسیون انجام می شود.

وی در ادامه به طرح‌های در دست اجرا برای مجوزهای سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۵۳ مجوز حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی، حدود ۱۰۰ مجوز بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت، حدود ۱۳۳ مجوز ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ۱۶۰ مجوز ۶۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت و حدود ۱۰۵ مجوز بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که به زودی به بهره برداری خواهند رسید.

به گفته موفق، پروژه های تولید الیاف، پوشاک تولید نخ پنبه ای، نخ الیاف مصنوعی، آبگرمکن خورشیدی، رزین پلی استر غیراشباع و انواع منسوجات بی بافت، تولید انواع لاستیک خودرو و پمپ آب خودرو و ... از اولویت های سرمایه گذاری در استان اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه جهت توسعه صادرات ۱۲۶ میز توسعه صادرات کالا در کشور داریم، گفت: ۱۰ میز طلا، نساجی، سنگ های قیمتی و ... در اصفهان فعالیت دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با تاکید بر اینکه سازمان صنعت در حال حاضر به دنبال حفظ اشتغال در شرایط موجود است و اکنون طرح های بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: در فاز بعدی طرح هایی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد، ۷۰ درصد و ۶۰ درصد را در اولویت قرار دهند و در صورت راه اندازی این طرح ها می توان علاوه بر اشتغالزایی، بخشی از معضل بیکاری را در حوزه صنایع حل کنیم.

وی در ادامه فرش دستباف را یکی از ظرفیت‌های مهم استان و شهر اصفهان اعلام کرد و گفت: حدود ۲۷۰ هزار بافنده در استان فعال هستند و هرچند که صادرات فرش دستباف به دلیل محدودیت تردد کالا دچار مشکل شده، اما باید نگاه ویژه ای به این صنعت شود و از شورای شهر می‌خواهیم، مکانی را جهت احداث موزه فرش دستباف اصفهان به عنوان یکی از کالاهای استراتژیک کشور اختصاص دهند.

موفق ابراز امیدواری کرد؛ با مساعدت و حمایت شورای شهر بتوانیم علاوه بر ایجاد موزه فرش دستباف، نسبت به نصب نمادین فرش دستباف در میدان امام خمینی (ره) و تبلیغات محلی در خصوص فرش دستباف و تخصیص بودجه فرهنگی جهت چاپ کتب و نشریه فرش دستباف اقدام کنیم.

وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت تولید ماسک در اصفهان، تصریح کرد: اگرچه اصفهان ظرفیت تولید ماسک را دارد، اما در تامین مواد اولیه تولید ماسک (ملت بلون) دچار مشکل هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: در ایران تنها دو کارخانه در همدان و یزد تولیدکننده ملت بلون ماسک هستند و در شرایط کنونی تامین نیاز ماسک استان های خود را در اولویت دارند، با این وجود استان اصفهان به دنبال دریافت مجوز برای راه اندازی دو کارخانه تولید ملت بلون است.

وی در ادامه از اعضای شورای شهر اصفهان خواست تا زمینی را جهت ساماندهی و خروج صنوف آلاینده و مزاحم شهری اختصاص دهد و نسبت به جانمایی آنها در اطراف شهر اصفهان اقدام کند و به همین منظور ۲۰۰ هکتار در فاز نخست برای ساماندهی مشاغل مزاحم در نظر گرفته شود.

موفق در خصوص مشکلات کارخانه پلی اکریل نیز، توضیح داد: پلی اکریل نیازمند مدیریت یکپارچه است و یکی از دلایل مشکلات پلی اکریل چندگانگی تصمیمات است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403