دهک های پایین با چند سال پس انداز می توانند صاحب خانه شوند؟+فیلم


دهک های پایین با چند سال پس انداز می توانند صاحب خانه شوند؟+فیلم

براساس گزارش دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران، بیش از 19 میلیون تومان است. در چنین حالتی، کارگر می‌تواند با پس انداز 7 ماه از حقوق خود، اقدام به خرید یک متر مسکن در تهران کند.

گروه راه و مسکن بازارنیوز: با کاهش قدرت خرید خانوارها به علت نوسانات ارزی، بازار مسکن نیز دست نیافتنی تر از قبل شد. این مسئله در تهران و دیگر کلان شهرها، برای جامعه کارگری، محسوس تر است.

این در حالی است که براساس گزارش منتشر شده از سوی دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران ۱۹ میلیون و ۷۱ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است. بنابراین هر کارگر می تواند با پس انداز 7 ماه از حقوق خود، نسبت به خرید فقط یک متر مسکن اقدام کند.

چندی پیش، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه استطاعت خرید خانوارها به مرور زمان کاهش یافته است، گفت: اگر تا 7 یا 10 سال پیش، دولت زمینه را برای خانه دارن شدن دهک پنج فراهم می کرد، اکنون به دهک هفت رسیدیم و حتی نزدیک است تا دهک 8 هم برای خانه دار شدن نیازمند حمایت دولت باشند.

اسلامی افزود: برنامه اقدام ملی مسکن ما فعلا دهک هشت را هم در برنامه لحاظ کرده است زیرا دهک 7 می توانست در مدت حداکثر پنج سال صاحب خانه شود اما اکنون این رقم از 18 تا 20 سال هم عبور کرده است بنابراین باید برنامه جامعی داشتیم تا این دهک ها را پوشش دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مسکن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه