در روزهای آینده برای طلا چه اتفاقی خواهد افتاد؟


طی هفته گذشته قیمت طلا یک صعود حیرت انگیز را از خود نشان داد و باعث شد تا امید ها نسبت ادامه افزایش قیمت آن بیش از پیش شود.

در روزهای آینده برای طلا چه اتفاقی خواهد افتاد؟


طی هفته گذشته قیمت طلا یک صعود حیرت انگیز را از خود نشان داد و باعث شد تا امید ها نسبت ادامه افزایش قیمت آن بیش از پیش شود.

طی هفته گذشته طلا صد 1800 دلار را شکسته و به بالا 1810 دلار رسید و سپس اندکی کاهش یافت. دلایل اصلی این افزایش قیمت را می توان افزایش بسیار زیاد تقاضا، کاهش شدید ارزش دلار و بلاتکلیفی بازار سهام دانست.

به نظر می رسد ضعف فعلی دلار موقتی است و احتمالا ارزش آن بالا خواهد رفت اما اگر در آینده شاهد تورم باشیم دلار همچنان ضعیف شده و به بالا رفتن قیمت طلا کمک خواهد کرد.

عدم ثبات و احساسات متناقض در بورس نیز باعث شده است تا قیمت طلا رشد بیشتری از خود نشان بدهد. از زمان آغاز همه گیری بیماری کرونا بورس دچار نوسانات بسیاری شده و به نظر می رسد که همچنان نیز ادامه داشته باشد.

در حال حاضر اکثر سرمایه گذاران به بازار های امن و نسبتا امن مانند طلا و دیگر فلزات گرانبها و البته ارز های رمزنگاری شده رو آورده اند و انگار قرار نیست به زودی از این بازار ها بروند.

طبق پیش بینی های موجود قیمت طلا در روز های آینده رشد خواهد کرد هرچند همراه با نوسانات خواهد بود. البته باید در نظر گرفت که بانک مرکزی اروپا و چین نییز قرار است تصمیمات و سیاست های مالی خود را اعلام کنند که می تواند تاثیر بسیاری را در بالا یا پایین آمدن قیمت طلا داشته باشد.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

آیا سقوط طلا در راه است؟+تحلیل تکنیکال | 32.2 هزار آخر هفته ای هیجان انگیز برای طلا | 67.2 هزار زمان واریز افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین ‌اجتماعی اعلام شد | 96.5 هزار با این ترفند در مصرف اینترنت موبایل خود صرفه جویی کنید | 41.1 هزار 8 راه برای جذاب و دوست داشتنی بودن | 47.3 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل