جهاد کشاورزی تالش: هزار میلیارد ریال وام به کشاورزان پرداخت شد


جهاد کشاورزی تالش: هزار میلیارد ریال وام به کشاورزان پرداخت شد

آستارا - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی تالش گفت: هزار میلیارد ریال برای توسعه و رونق تولید، صنایع بسته‌بندی، افزایش گلخانه‌ها و ماشین‌آلات بخش کشاورزی این شهرستان، طی حدود 6 سال گذشته در قالب تسهیلات بانکی به بهره‌برداران و کشاورزان پرداخت شده‌است.

سید علی موسوی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با حمایت ها و پشتیبانی های لازم، تعداد سردخانه های محصولات کشاورزی در تالش به ۴۰ واحد با ظرفیت ذخیره ۹۴ هزار تن محصول رسیده و در آن واحدها برای هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی افزود: تالش با نزدیک به سه هزار و ۳۰۰ هکتار باغ کیوی بارور، رتبه نخست تولید کیوی در استان گیلان را دارد و چهار هزار و ۵۰۰ نفر کیوی کار در سطح این شهرستان به تولید این میوه مشغول هستند.

مدیر جهاد کشاورزی تالش ادامه داد: سالانه ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تن کیوی در تالش تولید می شود و در تولید، برداشت و صنایع مرتبط با این محصول، برای هفت هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است و ۷۰ درصد کیوی تالش صادر می شود.

او گفت: میزان درآمد کیوی کاران به تناسب سال، متغییر است و در ۲۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی تالش، ۳۰ هزار بهره بردار به کشت و زرع مشغول هستند.


شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و با بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج