3 طرح آب‌وفاضلاب جنوب استان تهران افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود


3 طرح آب‌وفاضلاب جنوب استان تهران افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود

تهران- ایرنا- سه طرح آب و فاضلاب جنوب استان تهران فردا، دوشنبه در قالب یازدهمین هفته از پویش «#هر_هفته_الف_ب_ایران» کلنگ‌زنی یا افتتاح می‌شود که آغاز عملیات اجرایی مراحل هفت و هشت تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب استان تهران به منظور افزایش 1.2 میلیون نفری ظرفیت شبکه فاضلاب شهری از جمله آنهاست.

تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران هشت فاز دارد و هریک از مراحل هفت و هشت آن به طور متوسط ۲۳۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز ظرفیت دارد؛ این تصفیه‌خانه در جنوب تهران در پایین‌دست بزرگراه شهید آوینی، غرب شهرری و شرق جاده قدیم قم واقع شده و با حدود ۱۵ هکتار مساحت در غرب این سایت جانمایی شده است.

این تصفیه‌خانه در فرآیند تصفیه فاضلاب از روش لجن فعال پیشرفته با قابلیت حذف نیتروژن و فسفر استفاده کرده و بخش قابل توجهی از نیاز جنوب استان به شبکه فاضلاب را تامین می‌کند.

افتتاح طرح آبرسانی به پیشوا

طرح دیگری که فردا، دوشنبه با حضور وزیر نیرو و استاندار تهران به بهره‌برداری می‌رسد، آبرسانی به شهر پیشوا از تصفیه‌خانه هفتم آب تهران است که آب آن از سد ماملو تامین می‌شود و مشکل کمبود آب این شهر برطرف می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران برای این طرح هشت کیلومتر خط انتقال ۶۰۰ میلی‌متری چدن داکتیل از مخزن سعیدآباد ورامین تا مخزن ۲ هزار مترمکعبی شهر پیشوا اجرا شده است.

طرح ساخت مخزن آب ۲۰ هزار مترمکعبی پاکدشت کلنگ‌زنی می‌شود

طرح ساخت مخزن آب ۲۰ هزار مترمکعبی محمودآباد پاکدشت نیز فردا، دوشنبه با حضور وزیر نیرو کلنگ‌زنی می‌شود؛ این مخزن در طرح مطالعات آبرسانی از تصفیه‌خانه هفتم آب تهران تعریف شده است و اکنون مهم‌ترین مخزن در این طرح به حساب می‌آید.

این مخزن با سه هدف ساخته می‌شود و علاوه بر تعدیل فشار خط آبرسانی از تصفیه‌خانه هفتم آب تهران، نقش خط جمع‌آوری آب چاه‌های منطقه را دارد و برای تامین و توزیع آب در مناطق باقرآباد و خیرآباد عمل خواهد کرد.

مجموع اعتبار و هزینه این سه طرح افزون بر ۶۸۶ میلیارد تومان است و برگزاری آیین افتتاح یا کلنگ‌زنی این طرح ها در موج دوم کرونا از تلاش دولتمردان برای رفع مشکلات شهری مردم نشان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا