تولیدکنندگان اصفهانی در تامین «مِلت بلون» ماسک با محدودیت مواجه هستند


تولیدکنندگان اصفهانی در تامین «مِلت بلون» ماسک با محدودیت مواجه هستند

جانشین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به نیاز روزانه یک تا 1.5 میلیون عدد ماسک در اصفهان، گفت: با وجود به توان تولید بالای ماسک در استان، اما تولیدکنندگان اصفهان در تامین لایه اصلی فیلتر تولید ماسک (ملت بلون) با محدودیت هایی مواجه شدند.

ابراهیم جلیلی صبح امروز (یکشنبه-۲۲ تیر) در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان، در خصوص وضعیت تولید ماسک در اصفهان، اظهار کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ هزار عدد ماسک در استان اصفهان تولید می شد که با پیگیری اداره صمت، دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو، در حال حاضر روزانه یک میلیون ماسک سه لایه و N۹۵ در استان تولید می شود.

وی با بیان اینکه با شروع پیک دوم کرونا در اصفهان و الزامات موجود، میزان تقاضا برای ماسک در استان افزایش یافت، تاکید کرد: با وجود توان تولید بالا ماسک در استان، اما تولیدکنندگان اصفهان در تامین لایه اصلی فیلتر تولید ماسک (ملت بلون) با محدودیت هایی مواجه شدند.

مدیر حراست سازمان صمت استان اصفهان با تایید افزایش قیمت ماسک در استان، اظهار کرد: ما نمی توانیم دور استان خود را دیوار بکشیم و در این شرایط ماسک های تولیدی اصفهان به سایر استان هایی که کمبود ماسک دارند، سرازیر می شود که این موجب کمبود ماسک در اصفهان شده است.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: البته پیش از این سازمان غذا و دارو به تولیدکنندگان تاکید کرده بود که ماسک های تولیدی را روانه تهران کنند، اما با توجه به رایزنی های صورت گرفته برای تامین نیاز استان، اکنون ماسک مورد نیاز خود را در اصفهان فریز کرده ایم.

جلیلی با اشاره به اینکه تقاضا برای ماسک در اصفهان رو به افزایش رفته است، گفت: روزانه نیاز استان به ماسک بین یک تا یک و نیم عدد ماسک است و طی جلسه هفته گذشته و تفاهم صورت گرفته، مقرر شد ابتدا ماسک مورد نیاز مردم را تامین کنیم و از سوی دیگر تعهد بیمارستان ها و مراکز درمانی را نیز انجام دهیم.

وی با اشاره به جانمایی کیوسک های عرضه ماسک در اصفهان، تاکید کرد: برای تامین ماسک مورد نیاز مردم در بخش های پرتردد اصفهان همچون میدان امام حسین (ع)، دادگستری اصفهان، مجموعه اداری ۲۲ بهمن، ایستگاه های بلیت فروشی اتوبوس و ... مراکز عرضه ماسک را جانمایی کرده ایم و امیدواریم سطح عرضه ماسک را در شهر اصفهان و شهرستان های تابعه پوشش بیشتری دهیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس