مجوز 14 کارگاه دباغی در قرچک باطل شد


مجوز 14 کارگاه دباغی در قرچک باطل شد

تهران- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک گفت: مجوز فعالیت 14 واحد دباغی پوست به دلیل عدم توجه به اخطاریه‌های صادر شده از سوی اداره محیط زیست و آلوده کردن خاک و آب، باطل شد.

محمدطاهر ظاهری روز یک‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: فعالیت ده‌ها کارگاه دباغی پوست در روستای ولی‌آباد از توابع بخش مرکزی قرچک، مشکلات عدیده زیست محیطی و آلودگی خاک و آب را به همراه داشت که برای مقابله با این فعالیت غیرقانونی، اداره حفاظت از محیط زیست بارها نسبت به صدور اخطاریه و حتی تعطیلی و پلمب آن‌ها با استناد به حکم قضایی اقدام کرد.


وی افزود: متصدیان این واحدها بارها بدون توجه به اخطاریه‌های صادر شده، فعالیت غیرقانونی خود را از سرگرفته و بر مشکلات زیست محیطی این منطقه افزودند.


وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، کارشناسان اداره محیط زیست قرچک پس از ماه ها پیگیری،صدور اخطاریه،تشکیل پرونده و شکایت کیفری با همکاری مستقیم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، دستور سلب امتیاز این واحدهای دباغی را دریافت کردند.


ظاهری اظهار کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده، ۷ حلقه چاه غیرمجاز این واحدهای دباغی با همکاری اداره امور منابع آب مسدود و برق تمام واحدها نیز با همکاری شرکت توزیع برق منطقه قرچک قطع شد تا از شروع مجدد فعالیت این کارگاه های آلوده کننده محیط زیست جلوگیری شود.


وی افزود: محیط زیست ودیعه‌ای الهی است که باید آن را به درستی به نسل‌های آینده تحویل دهیم و هر نوع آلودگی می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به سرمایه های کشور وارد آورد.


قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول