مراقب تماس‌های ناشناس سوءاستفاده‌کنندگان از حساب‌های بانکی باشید


مراقب تماس‌های ناشناس سوءاستفاده‌کنندگان از حساب‌های بانکی باشید

مسئول اطلاع‌رسانی مخابرات منطقه زنجان گفت: مشترکان مراقب تماس‌های ناشناس برای سوء استفاده از حساب‌های بانکی باشند.

حسام فغفوری در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم آگاهی مشترکان در رابطه با نوع فعالیت سودجویان، اظهار کرد: ارسال هر گونه پیامک به مشترکان مبنی بر برنده ‌شدن آنان در جشنواره و یا برنده شدن کد تخفیف و موارد مشابه، قانونی نبوده و توسط سودجویان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی مخابرات توسط پیامک انجام نمی‌شود، افزود: مشترکان فریب پیامک‌های دریافتی را نخورند؛ چرا که مخابرات منطقه زنجان برای اطلاع‌رسانی برندگان جشنواره‌های خود از تماس تلفنی استفاده می‌کند.

این مسئول ادامه داد: مشترکان نباید تحت تاثیر چنین پیامک‌هایی شماره حساب یا رمز کارت‌های اعتباری خود را در اختیار دیگران قرار دهند و اطلاع‌رسانی درباره طرح‌ها یا جوایز مخابرات تنها از طریق درگاه‌های رسمی ارتباطی شرکت انجام می‌شود.

مسئول اطلاع‌رسانی مخابرات منطقه زنجان تصریح کرد: در حال حاضر اغلب جوایز به‌صورت غیرنقدی بوده و در برگزاری مراسم قرعه‌کشی‌ علاوه ‌بر نماینده دادستان، رسانه‌ها نیز حضور دارند و در هنگام تحویل جوایز، از افراد مدارک هویتی درخواست می‌شود، بنابراین به پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی افراد ناشناس که با صحبت‌ها و پیشنهادات غیرواقعی و تحریک‌کننده قصد فریب شما را دارند، توجه نکرده و این موضوع را به سایر اعضای خانواده نیز یادآوری کنید.

فغفوری یادآور شد: مشترکان از قبول درخواست تلفنی یا حضوری افراد ناشناس در خصوص هرگونه عملیات بانکی از جمله انتقال وجه کارت به کارت و ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک و ... جدا خودداری کنند و اگر از مرکز خاصی مانند همراه اول یا مراکز این چنینی، از شما درخواست رمزهای محرمانه را داشتند، قبل از هر اقدامی فورا با سامانه مربوطه تماس حاصل کنید و به محض دریافت هرگونه پیامک و تماس تلفنی از منابع ناشناس و غیررسمی مبنی بر برنده شدن در قرعه‌کشی و درخواست انتقال وجه به صورت کارت به کارت از طریق دستگاه‌های خودپرداز، حتما موضوع را با پلیس فتا یا کارشناسان مربوطه در میان بگذارید.

این مسئول خاطرنشان کرد: بارها به مشترکان همراه اول اعلام شده که تنها مرجع موثق و قابل اعتماد برای اطلاع از برندگان قرعه‌کشی‌ها، سایت همراه اول به نشانی www.mci.ir است که مشترکان می‌توانند با مراجعه به بخش طرح‌های قرعه کشی این سایت و جست‌وجوی نام خود از نتایج قرعه‌کشی آگاه شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرشاد مومنی، اقتصاددان: آقای رئیسی به دولت قبلی طعنه می‌زد که «شما کاری کردید که قیمت د...