کرونا به 17 هزار راننده در استان مرکزی خسارت وارد کرد


کرونا به 17 هزار راننده در استان مرکزی خسارت وارد کرد

اراک - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت:بر اساس آمار موجود، 21 هزار واحد کسب و کار در استان مرکزی به واسطه ویروس کرونا دچار آسیب شده‌اند که بیش از 17 هزار مورد آن مربوط به رانندگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری این استان است.

«محمدتقی آبایی‌هزاوه» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بانک‌های عامل این استان روند پرداخت تسهیلات جبران کرونا در بخش حمل و نقل عمومی درون و برون شهری را سرعت دهند.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، ضمانت این قشر برای دریافت تسهیلات جبران خسارات کرونا یک سفته است و انتظار است بانک‌های عامل در این راستا همکاری مطلوبی داشته باشند و این تسهیلات را با سرعت پرداخت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: رقم تسهیلات در نظر گرفته شده برای رانندگان حمل و نقل درون و برون شهری به ازای هر نفر ۶۰ میلیون ریال است.

آبایی هزاوه عنوان کرد: بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات جبران خسارت کرونا ۱۵ بانک در استان مرکزی است و تاکنون عملکرد آنها در استان در این راستا قابل قبول نیست.

وی گفت: ۱۴ رسته شغلی آسیب دیده از کرونا در کشور مشخص شده که زیر مجموعه این رسته‌ها بیش از یک میلیون واحد کسب و کار را شامل می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: دولت نگاه ویژه‌ای به حمایت از واحدها و صنوف آسیب دیده از کرونا دارد و تاکنون گام‌های بلندی در این خصوص برداشته شده است.

استان مرکزی دارای ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر ۲۱ تیرماه جاری مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۵ هزار و ۱۱۷ نفر و قربانیان این ویروس به ۱۲ هزار و ۶۳۵ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس