لایحه برگزاری قانونی انتخابات شورایاری‌ها در مجلس است/ هیات وزیران در حال پیگیری گنجاندن شورایاری در اصلاحیه لایحه شوراهاست/ هشدار نسبت به شیوع کرونا


لایحه برگزاری قانونی انتخابات شورایاری‌ها در مجلس است/ هیات وزیران در حال پیگیری گنجاندن شورایاری در اصلاحیه لایحه شوراهاست/ هشدار نسبت به شیوع کرونا

رئیس شورای شهر تهران نسبت به رای دیوان عدالت اداری در خصوص عدم قانونی بودن انتخابات شورایاری ها انتقاد و نسبت به شیوع کرونا هشدار داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور صحن علنی شورا گفت: در هفته گذشته، هیات عمومی دیوان عدالت اداری، رای خود را مبنی بر عدم برگزاری دوره آینده انتخابات شورایاری بدون مصوبه مجلس شورای اسلامی صادر کردند.

او افزود: اگرچه پیش از دوره پنجم شورا، سه دوره انتخابات شورایاری بدون مشکل و ابهام قانونی برگزار شده بود اما سازمان بازرسی کل کشور، در آستانه برگزاری دوره چهارم انتخابات شورایاری، این انتخابات را نیازمند مجوز قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی دانسته بود واین موضوع در دوره پنجم نیز پیگیری شد که با تدابیر انجام شده توسط مدیریت شهری، با مصوبه هیات وزیران و همکاری وزارت کشور انتخابات دوره پنجم با موفقیت برگزار شد و پس از حدود یکسال، دادخواست سازمان بازرسی کل کشور، جهت الزام تصویب قانونی انتخابات شورایاری منجر به رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری گردیده است.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: خوشبختانه هیات وزیران در حال پیگیری گنجاندن شورایاری در اصلاحیه لایحه شوراهاست و شورایعالی استانها در زمان مسئولیت جناب آقای مهندس الویری، لایحه قانونی برگزاری انتخابات شورایاری را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است و با توجه به اینکه مجلس یازدهم تشکیل گردیده و مسئولان سابق شورا و شهرداری در این مجلس حضور فعالی دارند.

هاشمی افزود: انتظار می رود طی فرصت مناسبی که تا سال 1402 و انتخابات دوره آینده شورایاری وجود دارد، فرایند قانونی این لایحه در مجلس شورای اسلامی طی شود تا دوره آینده انتخابات شورایاری با مجوز قانونی برگزار گردد که مورد استقبال نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور نیز قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به افزایش شیوع کرونا در پایتخت اظهار کرد: موضوع دیگر، افزایش قابل توجه میزان تلفات ومبتلایان کرونا، در سطح شهر تهران و دیگر نقاط کشور است که پس از کاهش موفقیت آمیز این بیماری در اردیبهشت ماه، به دوره اوج این بیماری در اسفندماه بازگشته است و موجب نگرانی افکار عمومی گردیده است.

او افزود: اگر ما بخواهیم فعالیتهای اداری، تجاری وتفریحی در سطح شهر را بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت مسایل ایمنی، عدم افزایش ظرفیت زیرساختهای حمل ونقل عمومی و لغو مراسم ها، آزمون ها و برنامه های غیرضروری انجام دهیم، نتیجه ای غیر از پیک دوباره تلفات کرونا را نباید انتظار داشته باشیم.

کشورهایی که در مهار اولیه موج اولیه کرونا، از ما عقب تر بودند، با تداوم اقدامات ایمنی ومحدودیت ها توانستند این بیماری را تا حدود زیادی مهار کنند اما ما فریب خوردن از پیروزی اولیه، دچار خودغافلگیری در برابر کرونا شدیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش