آمادگی شهرداری برای مقابله با کیوسک‌های فروشنده سیگار قاچاق


آمادگی شهرداری برای مقابله با کیوسک‌های فروشنده سیگار قاچاق

یک مقام مسئول در شهرداری تهران گفت: عرضه دخانیات در کیوسک‌های سطح شهر ممنوع است و اگر دستوری برسد، ما قطعا این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

آمادگی شهرداری برای مقابله با کیوسک‌های فروشنده سیگار قاچاق
گروه بازرگانی بازارنیوز: سید علی مفاخریان، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، در گفتگو با بازارنیوز پیرامون فروش سیگار قاچاق در کیوسک‌های مطبوعاتی سطح شهر، اظهار داشت: طبق صحبت ما با اتحادیه کیوسک داران، این‌ها اجازه ندارند اقدام به فروش سیگار یا مواد خوراکی کنند، اما به دلیل این که مطبوعات به سمت دیجیتالی شدن رفته‌اند و خرید روزنامه و مجلات کاغذی با استقبال کمتری رو به‌ روست، این‌ها برای تامین هزینه‌هایشان به فروش سیگار و تنقلات سوق پیدا کرده‌اند.

وی افزود: ما با این شیوه برای عرضه تنقلات و دخانیات کاملا مخالفیم و این موضوع را با اتحادیه مطرح کردیم و پیگیر هستیم که این‌ها بتوانند مشکلاتشان را با اتحادیه حل کنند. اتحادیه باید با این‌ها بر خورد کند. به عنوان مثال فرض کنید یک ساندویچی مغازه اش را به بنگاه مسکن تبدیل می‌کند، شهرداری که به او مجوز کسب و کار داده نمی‌رود او را بازخواست کند، باید اتحادیه موادغذایی یا اتحادیه مشاورین املاک باید با این تخلف مقابله کند. به همین ترتیب، از نظر ما فروش دخانیات در کیوسک‌های مطبوعاتی غیرمجاز است.

مفاخریان خاطرنشان کرد: هنوز دستوری به ما نرسیده، ولی ما متقاضی این موضوع هستیم؛ زیرا عرضه دخانیات در کیوسک‌های سطح شهر ممنوع است. اگر دستوری برسد، ما قطعا این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

گفتنی است؛ شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تحت نظر معاونت خدمات شهری شهرداری تهران است که وظایف مختلفی از جمله سازماندهی دستفروشان، سازماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی، مقابله با جانوران مضر شهری و... را به عهده دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی