اهدای 12 هزار جلد کتاب به پویش «با کتاب میشه» از سوی ستاد فهما


اهدای 12 هزار جلد کتاب به پویش «با کتاب میشه» از سوی ستاد فهما

پویش اهدای کتاب به مناطق روستایی با شعار «با کتاب میشه» با همکاری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرا شد. در این پویش ستاد فهما 12 هزار جلد کتاب را برای توزیع در مناطق روستایی اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، پویش اهدای کتاب به مناطق روستایی با شعار «با کتاب میشه» با همکاری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرا شد.

بنابر این گزارش، به منظور گسترش فرهنگ مطالعه و در راستای برنامه های توسعه فرهنگی کشور طرح ملی اهدای کتاب به مناطق روستایی با همکاری دستگاه ها همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در سطح شهر تهران برگزار شده است. در این طرح کلیه شهروندان تهرانی کتاب های مازاد خود را به مراکز منتخب این طرح جهت استفاده هموطنان اهدا کردند.

در تشریح اهداف این طرح آمده است: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین اقشار محروم جامعه، رشد کمی و کیفی شاخص مطالعه شهروندان و نهادینه شدن کتابخوانی، آشنا سازی شهروندان با مقوله اهدای کتاب، کمک به اقشار کم درآمد و ضعیف که قادر به خرید کتاب نیستند و بدین وسیله می توانند کتاب های مورد نیاز روستای خود را تامین کنند .

این رویداد فرهنگی با مشارکت تعدادی از سازمان های دولتی و انجمن های مردم نهاد برگزار شده است که عبارتند از: معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نهاد کتابخانه های عمومی کشور، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مرکز تبادل کتاب شهرداری تهران، انجمن حمایت از توسعه فضاهای فرهنگی و آموزشی کشور (حامل )، جمعیت هلال احمر، موسسه مهر گیتی، شرکت مترو تهران، سازمان صدا و سیما، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قرارگاه جهادی امام رضا (علیه السلام) و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور.

اهدای 12 هزار جلد کتاب به پویش «با کتاب میشه» از سوی ستاد فهما

مراحل سه گانه این طرح نیز عبارتند از:

جمع آوری کتاب: در این فاز از کلیه کتابخانه ها و شهروندان تهرانی درخواست شده با مراجعه به مراکز معرفی شده (کتابخانه های منتخب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی، ایستگاه های مترو، سرای محلات و کتابخانه ملی ایران) کتاب های مازاد خود را جهت استفاده سایر هموطنان در مناطق روستایی، اهدا کنند. در این پویش تعداد صد هزار جلد کتاب از سطح شهر تهران توسط دستگاه های مذکور جمع آوری شده است . ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور نیز جهت مشارکت در این طرح، تعداد دوازده هزار جلد کتاب به این پویش اهدا کرده است.

تفکیک کتاب: پس از مرحله جمع آوری، کتاب ها به صورت متمرکز در کتابخانه ملی ایران گردآوری شده و بر اساس خط مشی اعلام شده، این کتاب ها در حوزه های موضوعی خاصی که در کتابخانه های روستایی و مناطق محروم، مورد نیاز بودند، توسط کارشناسان مربوطه بررسی و تفکیک شده است. در این مرحله از صد هزار جلد کتاب ، تعداد ۶۰ هزار جلد کتاب با قابلیت اهدا به استان ها، تفکیک شده است.

توزیع کتاب: در این فاز، کتاب های تفکیکی، بسته بندی شده و بسته های آماده شده کتاب به روستاهای 11 استان شامل همدان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، خوزستان، یزد، کرمان، جنوب کرمان، خراسان جنوبی، مازندران و آذربایجان غربی که توسط دستگاه ها مورد شناسایی قرار گرفته، ارسال شد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان