پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به کلیه‌ی بیمه‌شدگان مبتلا به بیماری کووید 19


پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به کلیه‌ی بیمه‌شدگان مبتلا به بیماری کووید 19

مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان گفت: غرامت دستمزد ایام بیماری به کلیه‌ی بیمه‌شدگان مبتلا به بیماری کووید 19 صرفاً به استناد گواهی مراجع پزشکی مربوطه و بدون نیاز به انجام سایر تشریفات مقرر تا زمان بهبودی کامل پرداخت‌شده است.

سید فاضل حیدری بلوکی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مجموعه حمایت‌هایی که از سوی سازمان در خصوص بیمه‌شدگان در قالب تعهدات کوتاه‌مدت صورت می‌گیرد، افزود: حمایت‌های درمانی در موارد بیماری، بارداری، حوادث و...، غرامت دستمزد ایام بیماری، غرامت دستمزد ایام بارداری، هزینه سفر و اقامت بیمار و همراه، پروتز و اورتز (تأمین هزینه وسایل کمک پزشکی)، غرامت نقص عضو مقطوع، کمک‌هزینه ازدواج، هزینه کفن‌ودفن و مقرری بیمه بیکاری این دسته از بسته‌های حمایتی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه راهبرد اصلی سازمان تأمین اجتماعی، اصلاح ساختارها، توسعه قابلیت‌ها و افزایش ظرفیت‌های سازمانی با تأکید بر ارتقاء جایگاه سازمان به‌عنوان یک نهاد فعال اثرگذار و افزایش هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف (بیمه‌ای، درمانی و سرمایه‌گذاری) است، تصریح کرد: در حال حاضر اداره کل تأمین اجتماعی استان هرمزگان با ۳۸ واحد اجرایی در اقصی نقاط استان با ۴۹۷ نفر کادر شاغل در شعب اصلی و اقماری، در حال خدمت‌رسانی به مردم استان هرمزگان است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان با بیان اینکه ۳۱۹,۸۷۲ نفر تعداد بیمه‌شده اصلی و ۵۶۲,۷۲۶ بیمه‌شده تبعی در استان هرمزگان را شامل می‌شوند، خاطرنشان کرد: ۸۹,۶۷۰ نفر تعداد مجموع مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در هرمزگان را تشکیل می‌دهد که نسبت به سال گذشته با رشد ۸ درصدی روبه‌رو بوده است.

وی ادامه داد: جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی هرمزگان برابر با ۹۷۲,۲۶۸ نفر است که ۵۴،۷ درصد از جمعیت ۱،۷۷۶،۴۱۵نفری استان را تشکیل می‌دهد.

حیدری بلوکی با اشاره به اینکه از مهم‌ترین شاخص‌های چرخه منابع و مصارف (تعادل) نسبت جامعه پرداخت‌کننده (بیمه‌شدگان اصلی) به جامعه دریافت‌کنندگان (مستمری‌بگیران تحت پوشش ) است، اظهار کرد: روند این نسبت در سازمان تأمین اجتماعی طی سال‌های اخیر رو به کاهش است. این نسبت در حال حاضر در استان برابر ۹.۲ است یا به‌عبارت‌دیگر ۹ نفر بیمه‌شده پشتیبان یک پرونده مستمری هستند.

وی اضافه کرد: تعداد کارگاه‌های تحت پوشش سازمان در استان هرمزگان برابر با ۶۳,۱۶۰ کارگاه است که ۲۷,۲۱۱ کارگاه فعال و ۳۵,۹۴۹ کارگاه نیمه فعال است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در یک سال اخیر تعداد ۳۶۴۴ پرونده مستمری برقرارشده است و ۴ درصد نسبت به تعداد برقراری‌های سال قبل افزایش داشته است، افزود: از این تعداد برقراری ۷۷ درصد پرونده بازنشستگی، ۲۰ درصد پرونده بازماندگان و ۳ درصد را پرونده ازکارافتادگی تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته تعداد ۲،۷۷۹ مقرری بیمه بیکاری برقرارشده است که نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: ۴۱۸ نفر از اتباع خارجی نیز در استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

حیدری بلوکی با بیان اینکه در یک سال گذشته مجموعاً ۱۸,۳۴۵سند تعهدات کوتاه‌مدت در هرمزگان صادرشده است، افزود: ۴۲ درصد از اسناد صادره مربوط به غرامت دستمزد ایام بیماری غیر ناشی از کار است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان با اشاره به استقرار موفقیت‌آمیز طرح بازرسی الکترونیک در شعب تأمین اجتماعی استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۲۱,۱۶۴ مورد بازرسی از کارگاه‌های سطح استان صورت گرفته که تاکنون ۷۳,۷۰۹ نفر بیمه‌شده نیز شناسایی‌شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۸ هزار میلیارد از جرائم کارگاه‌های فعال استان هرمزگان بخشیده شده است، اضافه کرد: غیرحضوری کردن فرآیند تأمین اعتبار دفتر درمانی، غیرحضوری کردن درخواست بازنشستگی، غیرحضوری کردن فرآیند اعلام سابقه به مؤسسات و غیرحضوری نمودن فرآیند صدور گواهی کسر اقساط مستمری‌بگیران از مهم‌ترین اقدامات غیرحضوری این سازمان است.

حیدری بلوکی در خصوص اقدامات این سازمان در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: تمدید دفاتر درمانی منتهی به بهمن‌ماه ۱۳۹۸، حذف فرایند تائید شورای پزشکی در خصوص افرادی که مهلت دفاتر درمانی آنان زودتر از موعد مقرر(۴ و ۶ ماهه) به اتمام رسیده، لغو فرایند معاینات پزشکی بدو بیمه پردازی برای متقاضیان انعقاد قرارداد بیمه با ماهیت غیراجباری، تعلیق استعلام از سازمان تأمین اجتماعی در خصوص تمدید و یا صدور کارت هوشمند رانندگان و پذیرش تداوم بیمه پردازی بیمه‌شدگان موردنظر، توقف انجام بازرسی از کارگاه‌ها به‌جز در موارد خاص، فراهم کردن زمینۀ دریافت غیرحضوری صورت مزد کارکنان شاغل در قراردادهای مشمول ضوابط طرح‌های عمرانی و پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به کلیه‌ی بیمه‌شدگان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ صرفاً به استناد گواهی مراجع پزشکی مربوطه و بدون نیاز به انجام سایر تشریفات مقرر تا زمان بهبود کامل از مهم‌ترین این اقدامات است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا