مجوز دریافت پلاسما از بهبودیافتگان کرونا در خراسان جنوبی صادر شد


مجوز دریافت پلاسما از بهبودیافتگان کرونا در خراسان جنوبی صادر شد

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: مجوز دریافت پلاسمای خون از بهبودیافتگان کرونا در خراسان جنوبی توسط سازمان انتقال خون ایران صادر شد.

ابراهیم میری مقدم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جلساتی با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای چگونگی دریافت پلاسمای بهبود یافتگان کرونا، برگزار و هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر در حال تهیه دستگاه‌ها و امکانات لازم برای گرفتن پلاسما هستیم و دستگاه پلاسمای فرزیس در هفته آینده به استان اختصاص می‌یابد.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با تاکید بر آموزش پرسنل در این راستا، تصریح کرد: باتوجه به شیوع و همه گیری این بیماری از بهبودیافتگان تقاضا داریم تا اهدای پلاسما داشته باشند.

میری مقدم اظهار کرد: افراد زیر 60 سال و افرادی که شریط اهدای خون را داشته باشند می‌توانند پلاسما اهدا کنند.

وی بیان کرد: پس از ارائه آموزش‌های لازم و جایگذاری دستگاه پلاسما فرزیس، به زودی دریافت پلاسما از بهبودیافتگان کرونا را خواهیم داشت.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 7242 نفر به مراکز اهدای خون مراجعه داشتند که از این تعداد 5756 نفر اهدای خون داشته‌اند که از این تعداد، 5279 نفر آقا و 477 نفر از بانوان بوده‌اند.

میری مقدم بیان کرد: در مدت مشابه سال گذشته 8583 نفر مراجعه داشته‌اند که از این تعداد 6177 نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که 5795 نفر آقا و 382 نفر بانو بودند.

وی با بیان اینکه آمار اهدای خون توسط بانوان دو درصد رشد داشت، اما در کل 7 درصد کاهش اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم، تصریح کرد: سال گذشته 7526 واحد خون و فرآورده‌های خونی و امسال نیز 7626 واحد خون و فرآورده‌های خونی به مراکز و بیمارستان‌هایی که نیاز داشتند ارسال کردیم.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه نیاز به خون نیازی همیشگی است، از مردم خواست در امر اهدای خون این سازمان را یاری کنند.

میری مقدم با اشاره به فعالیت کانتیر اهدای خون در میدان ابوذر بیرجند از ساعت 8 صبح لغایت 13 هر روز، یادآور شد: پایگاه میدان جانبازان بیرجند نیز هر روز هفته صبح‌ها و در روزهای یکشنبه و چهارشنبه بعدازظهرها نیز فعال است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان