لایحه موافقت‌نامه بین ایران و هند تصویب شد


لایحه موافقت‌نامه بین ایران و هند تصویب شد

تهران- ایرنا- لایحه موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری هند به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی درمورد مالیات بردرآمد به تصویب نمایندگان رسید.

نمایندگان در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی لایحه موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری هند را به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی درموردمالیات بر درآمد به انضمام پروتکل الحاقی که اصلاح شده از شورای نگهبان بود، را اصلاح کردند.

مهدی طغیانی سخگوی کمیسیون اقتصادی در باره این این لایحه گفت: این لایحه به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی است که به کمیسیون اقتصادی به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شده بود و بعد از اصلاحاتی تصویب شد.

وی افزود: البته لوایحی که در مجلس دهم تصویب شده بود که در بعضی از آنها از سوی شورای نگهبان ایرادهایی به آن وارد شد؛ از جمله درباره تبصره‌ای از لایحه موافقت نامه است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی با توضیحی درباره این تبصره گفت: اگر قرار است بازرگانی در یک کشور مالیات بدهد، در دیگر کشورها نباید مالیات پرداخت کند تا به هزینه‌های او اضافه نشود. البته این دلیل بر دریافت مالیات غیر مجاز نمی‌شود.

طغیانی با اشاره به ایرادی که شورای نگهبان به این لایحه گرفته بود، گفت: ایراد شورای نگهبان به شفافیت لایحه بود و به سود و کارمزد اشاره شده بود.

وی درباره ماده واحده این لایحه نیز اظهار داشت: موافتت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت هند به منظور اجتناب از مالیات مضاعف و فرار مالیاتی است که مشتمل بر یک مقدمه و ۳۱ ماده است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی درباره تبصره اصلاح شده خاطرنشان کرد: هزینه های بند ۴ ماده ۱۱ موافقت نامه، مجوز کسب درآمدغیر قانونی از جمله ربا محسوب نمی‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا