بساط بخاری‌های نفتی از مدارس اردبیل برچیده شد


بساط بخاری‌های نفتی از مدارس اردبیل برچیده شد

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: تا یک هفته آینده با تجهیز تمام مدارس استان به سیستم گرمایشی استاندارد بساط بخاری‌های نفتی از واحدهای آموزشی استان اردبیل برچیده می‌شود.


دولت لطفی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر 2 هزار و 200 فضای آموزشی در قالب 10 هزار کلاس در استان اردبیل دایر است که سعی کردیم در سال‌های اخیر با جذب اعتبارات ملی، استانی و خیرین در حوزه مقاوم‌سازی، استانداردسازی سیستم حرارتی، تعمیر و تجهیز مدارس و ... به خوبی فعالیتمان را انجام دهیم.

وی به اقدامات گسترده برای استانداردسازی تاسیسات حرارتی مدارس استان به عنوان دغدغه مردم و مسئولان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به وقوع حوادث تلخ و ناگوار در مدارس به دلیل استفاده از بخاری‌های نفتی و غیراستاندارد نوسازی مدارس در یک حرکت انقلابی سعی کرد تا همه مدارس را به سیستم حرارتی استاندارد مجهز کند.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: سال گذشته با اولویت 368 مدرسه در استان که دارای علمک گاز بوده اما از بخاری نفتی استفاده می‌کردند، سعی شد تا این مدارس به سیستم مناسب و استاندارد گرمایشی مجهز شوند.

لطفی افزود: امسال نیز برای 251 مدرسه که گازکشی به آنها انجام نشده بود، فعالیت‌هایمان را متمرکز کردیم تا با همکاری شرکت گاز این اقدامات انجام شده و ما نیز وسایل گرمایشی آنها را تهیه کنیم.

وی بیان کرد: تا 10 روز آینده با تجهیز 251 مدرسه فاقد تجهیزات گرمایشی استاندارد برای همیشه بساط مدارس دارای بخاری‌های نفتی برچیده شده و همه مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز خواهد شد.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل ادامه داد: در اولویت بعدی تلاش می‌کنیم تا 140 مدرسه استان را که از بخاری گازی استفاده می‌کنند، به تاسیسات موتورخانه مرکزی، رادیاتور و یا پکیج تبدیل کرده و نگرانی‌ها از بابت فعالیت بخاری‌های گازی را نیز رفع کنیم.

طرح آجر به آجر فرصتی برای جلب مشارکت‌های مردمی در امر مدرسه‌سازی

لطفی از ابلاغ دستورالعمل طرح آجر به آجر خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف جلب مشارکت‌های مردمی در ساخت، تعمیر و تجهیز مدارس ابلاغ شده تا خیرین حتی به اندازه خرید یک کیسه سیمان و یا سایر مصالح و تجهیزات کمک‌کار دولت در امر ساخت و ساز مدرسه باشد.

وی نقش رسانه‌ها را در اطلاع‌رسانی عمومی این موضوع و تلاش برای جلب نظر خیرین و افراد نیکوکار یادآور شد و بیان کرد: در همین راستا مجمع خیرین بانوان فعال شده و سعی بر این است تا همه خیرین استان و خارج از استان و افراد با نیت خیر وارد این امر خداپسندانه شوند.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل افزود: در کنار جذب خیرین می‌توانیم به همان اندازه از اعتبارات دولتی نیز معادل مشارکت‌های مردمی و خیرین در امر مدرسه‌سازی استفاده کنیم که در مناطق مختلف استان با همکاری فرمانداران سعی بر شناسایی افراد متمکن مقیم تهران برای ساخت واحدهای آموزشی در مناطق محروم هستیم.

لطفی گفت: 19 شهریور ماه امسال جشنواره‌ای با هدف جلب نظر خیرین و افراد صاحب امتیاز با همراهی مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهیم کرد که در این زمینه در کنار همراهی مجمع خیرین از ظرفیت کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها نیز استفاده خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: ما در قبال نسل آینده و تحصیل شایسته آنها در یک فضای آموزشی مناسب وظیفه سنگین و خطیری داریم که ضرورت دارد این محیط‌های آموزشی آراسته به استانداردهای قابل قبول و تجهیزات مناسب باشد تا فضای مدرسه محیطی جذاب برای تحصیل دانش‌آموزان و نوجوانان ما باشد.

10 مدرسه خیرساز تا مهرماه تحویل آموزش و پرورش می‌شود

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل خاطرنشان کرد: 30 درصد فضاهای آموزشی استان اردبیل با کمک و مشارکت خیرین احداث و تحویل آموزش و پرورش شده و 27 مدرسه خیرساز نیز در قالب 131 کلاس درس در استان در حال اجراست.

لطفی با بیان اینکه 10 واحد آموزشی با 55 کلاس درس تا مهرماه تحویل می‌شود، گفت: تا آخر امسال نیز 7 واحد آموزشی با 27 کلاس درس تکمیل و در اختیار نظام آموزشی و پرورشی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر با مشارکت خیرین ساخت مدرسه 12 کلاسه در نمین و مشگین‌شهر آغاز شده که به تناسب همین کمک خیرین دولت نیز بخشی از منابع مورد نیاز را در تکمیل این واحدها تامین می‌کند.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل احداث این واحدهای آموزشی را براساس طرح مکان‌یابی و ثبت اطلاعات دقیق جمعیتی، مکانی و شناسنامه ساخت یادآور شد و بیان کرد: ما در یک سامانه کلیه اطلاعات مرتبط با ساخت یک واحد آموزشی را جمع‌آوری کردیم تا با ممانعت از ساخت مدرسه در روستاها و شهرهایی که نیازی به آن ندارند، سعی کنیم تا در بهترین فضا و امکانات ساخت و سازها را انجام دهیم.

لطفی با بیان اینکه در برخی از مدارس به ویژه روستاها تعدادی از مدارس ما بلااستفاده باقی مانده است، گفت: آموزش و پرورش نسبت به واگذاری، تغییر کاربری و فروش آن می‌تواند اقدام کند.

125 مدرسه نیمه تمام در استان اردبیل داریم

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل افزود: در حال حاضر 125 مدرسه و فضای ورزشی و نمازخانه نیمه تمام در اردبیل داریم که تلاش می‌کنیم این پروژه‌های نیمه تمام را با جذب منابع ملی و استانی هرچه سریعتر تکمیل کنیم.

لطفی خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر تعداد زیادی از واحدهای آموزشی نیمه تمام در استان تعیین تکلیف شده به طوری که از 45 نمازخانه نیمه تمام استان بیش از نیمی از آنها تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر تحویل سالن‌های ورزشی و مدارس نیمه تمام متعدد تلاش بر این است تا دو استخر نیمه تمام در مشگین‌شهر و پارس‌آباد تکمیل و مدرسه حیاط طیبه را نیز تا مهرماه تحویل آموزش و پرورش دهیم.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل با بیان اینکه در شهرهای سرعین، نیر، کوثر و خلخال هیچ کمبودی از نظر سرانه آموزشی وجود ندارد، تصریح کرد: در شهرهای اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر سعی بر توسعه ساخت و سازهاست که البته در این شهرستان‌ها از ظرفیت مدارس غیردولتی نیز در راستای پوشش تحصیلی دانش‌آموزان استفاده می‌شود.

جلوی صدور مجوز مدارس غیردولتی غیراستاندارد را گرفتیم

لطفی ادامه داد: هرچند در اردبیل فعالیت مدارس غیردولتی بخشی از خلاهای فضاهای آموزشی دولتی را پر کرده است، در این شرایط ما جلوی صدور مجوز برای مدارس غیردولتی فاقد استاندارد را گرفته‌ایم و به صراحت از آنها خواسته‌ایم تا واحد آموزشی خود را به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز کنند.

وی از سختگیری‌ها در حوزه نظارت بر استحکام بنا و رعایت سایر الزامات به عنوان مجموعه آموزشی در مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: امیدواریم با این اقدامات از فعالیت مدارس غیردولتی فاقد استانداردها جلوگیری شود.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل از کمک معلمان و فرهنگیان برای امر مدرسه‌سازی خبر داد و خاطرنشان کرد: در مشگین‌شهر و پارس‌آباد از محل این کمک‌ها آموزشگاه شهدای فرهنگی در حال ساخت است که ما نیز به این امر کمک می‌کنیم.

لطفی افزود: با همکاری بنیاد برکت مدارس متعددی را در سطح استان احداث کردیم و قرار است برای چهار مدرسه جدید نیز در اردبیل و نمین رقمی بالغ بر 700 میلیون تومان از طرف این بنیاد کمک شود.

وی ماحصل رئیس سازمان نوسازی مدارس را احداث 11 مدرسه و افزایش اعتبارات استان در دو سال گذشته اعلام کرد و گفت: به دنبال این سفر سال گذشته 52 میلیارد تومان اعتبار ملی و 5 میلیارد تومان اعتبار استانی به نوسازی استان اردبیل اختصاص یافت که با این رقم سهم استان در تزریق منابع استانی به سرعت افزایش یافت.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل در پایان گفت: در کنار تکمیل مدرسه حیات طیبه و 11 واحد آموزشی کلنگ‌زنی شده در این سفر امیدواریم برای سالجاری نیز ملی بیشتری را به ساخت و تجهیز مدارس استان جذب کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس