سخنگوی وزارت بهداشت: تست‌های کرونا هدفمند شده است


سخنگوی وزارت بهداشت: تست‌های کرونا هدفمند شده است

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تست‌های کرونا هدفمند شده و از هر شخصی که علائم بیماری ناشی از ویروس کرونا را داشته باشد یا افراد در تماس با بیماران که علامت داشته باشند، تست گرفته می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت: تست‌های کرونا هدفمند شده است
سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، روز یکشنبه درباره تست‌های تشخیصی کرونا افزود: کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا شامل افراد سرآمدی است که دانسته‌ها و تجربه‌های دنیا را دریافت کرده و معتبرترین پروتکل‌ها را اعلام می‌کنند. با سیاست‌های این کمیته علمی، تست‌های کرونا هدفمند شده است.

وی ادامه داد: هر شخصی که علامت مشکوک به کرونا را داشته باشد، افراد بالای ۶۰ سال، خانم‌های باردار و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند باید تست بدهند. همچنین زندانی‌ها یا افراد در تماس نزدیک با آنها، معتادان متجاهر و افرادی که تماس نزدیک با آن‌ها دارند و اتباع خارجی باید تست بدهند؛ بنابراین تست‌ها هدفمند شده و کمبودی در زمینه کیت‌های تشخیصی در حال حاضر وجود ندارد.

نیاز به ذخیره کیت تشخیصی داریم

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: یکی از ابزار‌های مهم برای انجام تست‌های کرونا و غربالگری‌ها، کیت تشخیصی است. در حال حاضر بیشتر کیت‌های تشخیصی کرونا از منابع داخلی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: هرچند اکنون کیت تشخیصی به میزان نیاز موجود است، اما نیاز داریم که برای ماه‌های آینده کیت‌های تشخیصی را ذخیره کنیم تا آرامشی از این نظر ایجاد شود. روزانه حدود ۲۰ هزار کیت تشخیصی در کل کشور در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

تست‌های سرولوژی برای مطالعات ارزش دارد

لاری درباره تست‌های سرولوژی اظهار کرد: تشخیص بیماری از طریق تست‌های PCR انجام می‌شود. تست‌های سرولوژی برای مطالعات اپیدمیولوژیک و مدل‌سازی ارزش دارد.

وی افزود: خیلی نمی‌توان روی آمار‌های تست‌های سرولوژی به صورت قطعی حساب کرد. اگر افراد هر کدام از چهار نوع بیماری ناشی از خانواده ویروس کرونا را گرفته باشد، ممکن است در این تست نشان داده شود.

رییس انستیتو پاستور ایران نیز پیش از این در همین رابطه گفته بود: قطعی‌ترین راه تشخیص ویروس کرونا، تست‌های مولکولی (PCR) است و تست‌های آنتی بادی یا سرولوژی ارزش تشخیصی ندارند و فقط مواجهه افراد با این ویروس را در گذشته نشان می‌دهد.
منبع:ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد