6 میلیون تومان برای هر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های زنجان هزینه می‌شود


6 میلیون تومان برای هر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های زنجان هزینه می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: در زمان حاضر نمی توان برآورد دقیقی از هزینه‌های درمانی بیماران کرونایی داشت اما به‌طور میانگین بین چهار تا 6 میلیون تومان برای هر بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های این استان صرف نظر از بستری طولانی مدت آنان در بخش‌های ویژه هزینه می‌شود.

دکتر خدیجه ابراهیم‌خانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به چگونگی پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌های این استان افزود: افرادی که دارای دفترچه بیمه سلامت هستند، مشکلی در دریافت خدمات و بستری ندارند، اما افراد فاقد پوشش بیمه ای در تخت بیمارستان تحت پوشش قرار خواهند گرفت، که بیماران می توانند برای ارزیابی وسع ثبت نام کنند و در کمتر از ۴۸ ساعت نتیجه ارزیابی منتشر شده و مشمول استفاده از خدمات دفترچه خواهند شد.

این مسؤول ادامه داد: پس از ارزیابی، نتیجه ازسوی وزارتخانه یاد شده اعلام می‌شود و فرد دریافت کننده دفترچه با هر میزان حق بیمه ای باید ۱۰ روز دوره انتظار را سپری می‌کرد که بیماران کرونایی از این مدت انتظار مستثنی هستند که با هدف تسریع در خدمات رسانی انجام می گیرد.

وی اظهار داشت: به این مهم باید توجه داشت که بیماری کرونا طیف وسیعی را در بر می گیرد و حتی متناسب با روند بیماری از وجود علائم خفیف تا بستری در بخش های ویژه هزینه های بیمه ای متفاوتی پرداخت می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان در ارتباط با هزینه بستری یک بیماری کرونایی در بیمارستان های دولتی نیز گفت: در زمان حاضر ۹۰ درصد هزینه های بیمار بستری و ۷۰ درصد سرپایی در بیمارستان‌ها پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: با شیوع بیماری کرونا در این استان و برای خدمات رسانی بهینه به مبتلایان، نسبت به جابجایی بخش ها از بیمارستان ولی عصر (عج) اقدام شد، بطوری که بیماران دیالیزی، شیمی درمانی و رادیوتراپی به انجمن خیریه بیماران کلیوی و کلینیک مهرانه انتقال یافتند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: برای خدمات رسانی بهتر به مبتلایان نیز شمار تخت های آی سی یو در بیمارستان های استان افزایش یافته و با هماهنگی کارشناسان، بیماران کرونایی فاقد پوشش بیمه ای پذیرش و فرانشیز بیماران نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی به صورت رایگان پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بیمه سلامت هم مانند دیگر ارگان‌ها برای مدیریت بهتر بیماری ساز و کارهایی را برای رفاه گروه‌های تحت پوشش خود اندیشیده است.

این استان یک میلیون و ۸۴ هزار نفر جمعیت دارد که در زمان حاضر حدود ۵۴۰ هزار نفر از این تعداد، تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند که ۵۰ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت