فرصت‌های متنوع سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی قم مهیاست


فرصت‌های متنوع سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی قم مهیاست

قم - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: بخش کشاورزی استان در سال جهش تولید به سمت تجاری‌سازی محصولات پیش می‌رود و اکنون فرصت‌های متنوع و سودآوری برای حضور سرمایه‌گذاران در این بخش فراهم‌شده است.

عباس پورمیدانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: قم با تولید سالانه ۸۰۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی ازجمله استان‌های پیشرو کشور در پیاده‌سازی طرح جامع تغییر الگوی کشت است که با این روش علاوه بر کاهش مصرف آب و سایر نهاده‌های موردنیاز کشاورزی، میزان تولید محصولات افزایش فراوانی خواهد یافت و فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در توسعه هرچه بیشتر این بخش فراهم خواهد آمد.

وی افزود: همچنین استفاده از روش‌های آبیاری نوین، توسعه کشت‌های گلخانه،‌ کشت گیاهان دارویی و گسترش صنایع تبدیلی و غذایی از دیگر راهبردهای سازمان جهاد کشاورزی قم در سال جهش تولید است که در هرکدام از این موارد شرایط برای سرمایه‌گذاری سودآور مهیاست.

وی با اشاره به جایگاه صنعت شیلات در قم، ادامه داد: در بخش شیلات نیز سالانه حدود دو هزار تن محصول در قم تولید می‌شود و این استان ازجمله مناطق پیشگام کشور در تولید خاویار و گوشت ماهیان خاویاری است،‌ همچنین به‌زودی شهرک تخصصی شیلات در این استان به بهره‌برداری خواهد رسید که نقش مهمی در توسعه صنعت آبزی پروی قم خواهد داشت.

پورمیدانی گفت: تولید گسترده ماهی تیلاپیا در استخرهای مناسب و همچنین توجه به فرصت اقتصادی پرورش ماهیان زینتی از دیگر بخش‌هایی است که در صنعت آبزی پروی قم جریان دارد.

وی با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش دام و طیور استان نیز بیان کرد: در تولید محصولات دامی نیز قم از گذشته‌های دور یکی از قطب‌های اصلی پرورش دام و طیور کشور بوده و هم‌اکنون نیز بسیاری از تولیدهای دامی استان علاوه بر تامین نیاز بازار قم به سایر نقاط کشور صادر می‌شود، در همین رابطه برنامه‌های گسترده‌ای در بخش دام و طیور استان در جریان است که ازجمله مهمترین‌ آن‌ها خودکفایی در تولید علوفه موردنیاز، اصلاح نژاد و افزایش ضریب تبدیل دام‌ و طیور پرورشی استان است.

از مجموع بیش از ۱۴هزار بهره‌بردار قمی در حوزه کشاورزی، یکهزار و ۱۰۰ تن بانوان هستند،‌ همچنین ۲۶ صندوق اعتبار خرد زنان روستایی با عضویت ۹۰۰ تن در قم فعال است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی ‌قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان