قم صاحب 9 زمین استاندارد مینی گلف می‌شود


قم صاحب 9 زمین استاندارد مینی گلف می‌شود

قم – ایرنا – رئیس کمیته مینی گلف هیات گلف قم، گفت: احداث 9 زمین استاندارد مینی گلف درقم در حال نهایی شدن است که با افتتاح آنها درهفته دولت ،این استان صاحب نخستین زمین‌های استاندارد در این رشته ورزش می‌شود.

مجید کربلایی روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۴۰۰ متر مربع زمین در مجموعه ورزشی جوادالائمه(ع) در اختیار مینی گلف قرار گرفته است، اظهار داشت: طراحی این زمین‌ها انجام، استاندارد فدراسیون گلف برای آنها گرفته و بودجه آن نیز توسط اداره کل ورزش و جوانان تامین شده‌است.

وی با بیان اینکه طول هر زمین استاندارد حداقل ۳ متر است، ادامه داد: زمین‌های طراحی شده طولی بین هشت تا ۱۳ متر دارند ضمن اینکه در طراحی آن نیز تلاش شده تا به روزترین طرح ها در آن پیاده شود.

کربلایی با بیان اینکه شرایط اقتصادی سال‌های اخیر احداث زمین مینی گلف در این استان را با تاخیر مواجه کرد، اظهار داشت: پیش از این، مذاکراتی با مسئولان شهرداری قم برای احداث ۱۰ زمین مینی گلف استاندارد در بوستان ها انجام و موافقت‌هایی نیز انجام شد که به دلیل شرایط اقتصادی، شهرداری تمایل کمتری برای هزینه در ورزش پیدا کرده‌است.

رئیس کمیته مینی گلف هیات گلف قم گفت: این رشته ورزشی به دلیل نداشتن هیچگونه محدودیت سنی از جمله بهترین رشته های ورزشی برای همگانی کردن ورزش است.

وی افزود: با توجه به اینکه ورزش مینی گلف هیچگونه محدودیت سنی ندارد و با هرگونه وضعیت پوششی می‌توان آن را انجام داد، احداث زمین های مینی گلف در بوستان ها می تواند موجب همگانی کردن ورزش و ایجاد نشاط اجتماعی در بین خانواده‌ها شود.

هم اکنون حدود ۷۰ ورزشکار بیمه شده در هیات گلف استان قم مشغول فعالیت حرفه ای هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس