برق مشترکان 802 روستای کردستان به صورت بازفروش است


برق مشترکان 802 روستای کردستان به صورت بازفروش است

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: کنتور برق 802 روستای استان با بیش از 48 هزار خانوار بازفروش است که به تدریج و با تامین اعتبارات لازم اقدام به تکخوانی کردن آنها می‌شود.

هیوا لهونیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون کنتور برق اهالی ۹۴۴ روستای کردستان با بیش از ۱۱۵ هزار خانوار تکخوانی شده و تلاش برای ادامه این روند در صورت تخصیص اعتبار با جدیت ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه تمام روستاهای بالای پنج خانوار استان از برق برخوردار هستند، افزود: به دلیل کمبود اعتبار هنوز امکان تکخوانی کردن برق تمام روستاها فراهم نشده اما امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این مهم تحقق یابد.

در سیستم باز فروش، کنتوری مادر برای روستا نصب و مامور شرکت توزیع از طریق همان کنتور میزان برق مصرفی مشترکان و هزینه پرداختی را اعلام می‌کند اما در سیستم تک‌خوانی، هر مشترک یک کنتور جداگانه دارد و به صورت جداگانه نسبت به قرائت کنتور و چاپ قبض آن اقدام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه درصد قابل توجهی از شبکه برق روستایی استان عمری بالای ۳۰ سال دارد، یادآور شد: اصلاح و بهینه سازی شبکه فرسوده و فشار ضعیف نیاز به بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار دارد.

لهونیان تاکید کرد: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم تعداد روستاهای بهره‌مند از برق در کردستان یک هزار و ۶۸۸ مورد بود و این رقم در پایان سال ۹۸ به یک هزار و ۷۰۶ روستا رسید یعنی در این مدت ۱۸ روستای دیگر برق‌دار شدند.

وی گفت: طول خطوط برق (فشار متوسط و ضعیف) در آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید ۱۵ هزار و ۲۲۸ کیلومتر بود و تا پایان سال گذشته به ۱۶ هزار و ۸۴۱ کیلومتر افزایش یافته که ۱۰.۶ درصد رشد داشته است.

در حال حاضر۶۶۱ هزار و ۱۱۴ مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی کردستان از خدمات شرکت توزیع برق بهره‌مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت