هشدار کره شمالی به انگلیس


هشدار کره شمالی به انگلیس

پکن- ایرنا- به دنبال تحریم دو نهاد امنیتی کره شمالی از سوی انگلیس، پیونگ یانگ به لندن هشدار داد که هزینه این اقدام خود را پرداخت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا روزنامه «کوریا هرالد» کره جنوبی روز یکشنبه گزارش کرد انگلیس اوایل هفته جاری ۴۹ نفر و سازمان را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم کرد که دو سازمان کره شمالی هم که به گمان لندن درگیر کار اجباری، شکنجه و قتل زندانیان در این کشور بوده اند جزو این لیست بودند که در چارچوب این تحریم ها از ورود به انگلیس و انتقال وجه از طریق بانک های انگلیسی ممنوع شدند.

کره شمالی با انتشار گزارشی به صورت پرسش و پاسخ از طریق خبرگزاری مرکزی کره شمالی، این تصمیم انگلیس را «تحریک آمیز» اعلام کرد و گفت که انگلیس در این مسیر از «سیاست های خصمانه» ایالات متحده در قبال کره شمالی پیروی می کند.

پیونگ یانگ دولت پادشاهی بریتانیا را «عروسک خیمه شب بازی آمریکا» معرفی کرد و گفت: تحریم دو نهاد مرتبط با وزارت کشور و وزارت امنیت کره شمالی بیانگر پیروی انگلیس از آمریکا است.

کره شمالی یاداوری کرده است تمام اطلاعاتی که بر پایه آن این دو نهاد کره شمالی تحریم شده اند جعلی و به دور از واقعیت هستند.

خبرگزاری کره شمالی در پایان ضمن مخالفت با چنین تحریم هایی اعلام کرده است این امر دخالت آشکار در امور داخلی کشور ما است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403