کاهش خطر مرگ با کرم بادام زمینی / بخورید و روز آرام تری را بگذرانید


کاهش خطر مرگ با کرم بادام زمینی / بخورید و روز آرام تری را بگذرانید

رکنا: کره بادام‌زمینی یکی از غذاهای پرطرفدار خصوصا برای میان‌وعده‌ها و صبحانه است و آن را می‌توان با همه چیز اعم از شکلات و ژله و حتی کرفس خورد. کره بادام‌زمینی سرشار از چربی‌های تک‌اشباع‌نشده سالم و مواد مغذی بوده و یکی از چهار غذایی است که به صورت توامان قابلیت کاهش و افزایش وزن را به همراه دارد.

کره بادام زمینی / به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ؛ البته این موضوع به نوع مصرف و دفعات استفاده آن در رژیم غذایی بستگی دارد. در این مطلب به شما می‌گوییم کره بادام‌زمینی چه فوایدی دارد تا بیش از پیش آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید. اما مراقب باشید اگر به این خوراکی آلرژی دارید اصلا ریسک نکنید.

کره بادام‌زمینی و کاهش خطر مرگ

بر‌اساس تحقیقات انجام ‌شده در سال۲۰۱۵، خوردن آجیل به‌طور روزانه باعث کاهش خطر مرگ‌و‌میر می‌شود. آجیل دارای مواد مغذی محافظت‌کننده و ارتقا‌دهنده سطح سلامت شماست. از طرفی دارای چربی‌های سالم است –از‌جمله چربی‌های تک و چندگانه اشباع‌نشده– که سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند و مواد مغذی‌ای مانند پتاسیم دارند که به حفظ فشار خون کمک کرده و از طرفی فیبر زیادی دارند. اسیدهای چرب تک و چندگانه اشباع‌نشده می‌توانند باعث کاهش کلسترول LDL و میزان تری‌گلیسیرید شده، خطر سندروم متابولیسمی و بیماری قلبی و دیابت نوع‌۲ را کاهش دهند. کره بادام‌زمینی هم یکی از سالم‌ترین و مهم‌ترین‌های این گروه مواد غذایی محسوب می‌شود.

دشمن گرسنگی کاذب

چربی تک‌اشباع‌نشده موجود در کره بادام‌زمینی و نیز پروتئین آن جزو ترکیبات سالم اشباع‌کننده هستند. خوردن کره بادام‌زمینی با نان تست برای صبحانه‌ یا در ساندویچ برای ناهار یا روی سیب به‌عنوان اسنک می‌تواند از پرخوری پیشگیری کند. اگرچه می‌توانید برای جلوگیری از پرخوری از کره بادام‌زمینی استفاده کنید اما سعی کنید همیشه آن را به حد متعادل مصرف کنید.

کنترل دیابت با کره بادام‌زمینی

خوردن کره بادام‌زمینی در کاهش خطر دیابت تاثیر بسزایی دارد. تحقیقات نشان می‌دهد خوردن ۵۰‌گرم آجیل یا کره بادام‌زمینی (چیزی حدود ۲‌قاشق) حداقل برای پنج روز در هفته می‌تواند خطر پیشرفت دیابت را تقریبا تا ۳۰درصد کاهش دهد. البته بهتر است قبل از مصرف با پزشک‌تان در این باره مشورت کنید.

افزایش میزان انرژی کلی بدن

پروتئین، فیبر و چربی سالم در کره بادام‌زمینی باعث می‌شود تا در طول روز سطح انرژی‌تان بالا باشد. از طرفی میزان قند خون‌تان را در سطح متعادلی حفظ می‌کند.

تاثیر بر کاهش وزن

حتی زمانی که در رژیم غذایی‌تان کالری کمی وجود داشته باشد، تحقیقات گویای آن است که آجیل می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. چرا؟ به افرادی که تازه این مسیر را آغاز کرده‌اند باید گفت که کره بادام‌زمینی پروتئین بیشتری نسبت به آجیل دارد، ‌یعنی در هر قاشق از آن ۸‌گرم پروتئین وجود دارد. سعی کنید آن را به رژیم غذایی سرشار از چربی و فیبر خود بیفزایید و اسنک خوشمره‌ای تهیه کنید که می‌تواند تا چند ساعت شما را سیر نگه دارد. نتیجه کار این می‌شود که در ادامه روز، کالری کمتری مصرف خواهید کرد.

تاثیر بر افزایش وزن

بسیاری از تاثیراتی که کره انواع آجیل‌ها بر سلامت بدن دارند، می‌توانند خنثی شوند اگر بخواهید آنها را فقط با نان سفید یا بیسکو‌یت و ژله و شکلات مصرف کنید. برخی کره‌های بادام‌زمینی فرآوری‌شده حاوی مواد افزودنی ناسالم و نمک فراوان هستند. کره بادام‌زمینی با میزان چربی کاهش‌یافته اغلب شکر بیشتری دارد. از مصرف کره بادام‌زمینی که حاوی روغن‌های هیدروژنه مسدود‌کننده سرخرگ‌هاست، خودداری کنید. بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند اگر به‌دنبال افزایش وزن هستید، از کره بادام‌زمینی استفاده کنید؛ چرا‌که میزان کالری آنها بسیار بالاست. تنها یک قاشق از آن حاوی ۱۰۰‌کالری است. از طرفی بسیاری از کره‌های بادام‌زمینی حاوی شکر و چاشنی‌های اضافه هستند. ترکیب چربی و شکر در ذخیره چربی بسیار موثر است.

عضلات‌تان را تقویت کنید

منیزیم یکی از مواد معدنی لازم و ضروری است که مسبب بیش از ۳۰۰‌واکنش بیوشیمیایی در بدن است. کره بادام‌زمینی سرشار از منیزیم است؛ یعنی چیزی حدود ۱۲‌درصد از میزانی که باید روزانه مصرف کنید. کره بادام‌زمینی در تنظیم دمای بدن، سم‌زدایی، تولید انرژی و شکل‌گیری استخوان‌های قوی و دندان‌ها تاثیر بسزایی دارد و باعث حفظ سیستم سالم عصبی بدن می‌شود.

پیشگیری از بروز حساسیت به بادام‌زمینی

محققان می‌گویند خوردن کره بادام‌زمینی در دوران بارداری می‌تواند به کاهش خطر حساسیت بادام‌زمینی در فرزند‌تان کمک کند. اگر خودتان نسبت به بادام‌زمینی حساسیت نداشته باشید، خوردن یک قاشق از آن در روز باعث می‌شود که دیگر حساسیت غذایی خاصی نداشته باشید. اخیرا محققان دریافته‌اند مادرانی که پنج‌بار در هفته یا بیشتر بادام‌زمینی یا آجیل درختی می‌خورند و حساسیتی نسبت به آن ندارند، فرزندان‌شان هم بعد از به دنیا آمدن به آجیل حساسیتی ندارند. اما حتما در این‌باره با پزشک‌تان مشورت کنید و بدون تجویز این کار را انجام ندهید.

باهوش‌تر و هوشیارتر

تحقیقات نشان می‌دهد چربی‌های تک‌اشباع‌نشده موجود در غذاهایی مانند آجیل و روغن‌زیتون از سلامت مغز و کارکرد آن محافظت می‌کنند. در‌واقع ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهاب موجود در آجیل باعث کاهش استرس وارد شده به مغز می‌شود.

روز آرام‌تری را بگذرانید

خوردن کره بادام‌زمینی به شما کمک خواهد کرد تا با اثرات استرس مبارزه کنید. در‌واقع کره بادام‌زمینی حاوی بتا‌سیتوسترول –گیاه استرول– است. تحقیقات نشان می‌دهد ورزشکارانی که ورزش‌های استقامتی انجام می‌دهند، مصرف بتا‌سیتوسترول میزان کورتیزول آنها را به سطح متعادلی کاهش داده و باعث می‌شود فعالیت سایر هورمون‌ها در زمان استرس در وضعیت متعادلی نسبت به هم باشند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید