726 تن کلزا در کردستان خریداری شد


726 تن کلزا در کردستان خریداری شد

سنندج - ایرنا - نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از رمان برداشت محصول تاکنون 726 تن کلزا از کلزاکاران شهرستان‌های سقز، کامیاران و مریوان به قیمت تضمینی خریداری شده است.

جمال صالحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه قیمت تضمینی هر کیلوگرم کلزا ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال است، اظهار داشت: قیمت خرید تضمینی کلزا امسال نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه خرید کلزا از یکم تیرماه آغاز شده و تا ۳۱ مرداد سال جاری ادامه دارد، اضافه کرد: خرید این محصول در شهرستان‌های سقز، کامیاران و مریوان آغاز شده و در هفته جاری در دیگر شهرستان‌ها هم شروع می‌شود.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان از خرید ۷۲۶ تن کلزا در استان خبر داد و افزود: بیشترین خرید کلزا مربوط به شهرستان سقز با ۵۰۶ تن، کامیاران ۱۳۹ تن و مریوان ۸۱ تن است.

صالحی ارزش کلزای خریداری شده در استان را ۳۳ میلیارد و ۱۳۱ میلیون و ۱۹۴ هزار ریال اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون مبلغی از بهای کلزای خریداری شده به حساب کلزاکاران استان واریز نشده است.

استان کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد و تنوع آب و هوایی آن باعث شده یکی از استان‌های موفق در حوزه کشاورزی باشد.

این استان دارای یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم حدود ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی حدود ۱۲ درصد است و دارای حدود ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار رأس دام سبک (گوسفند و بز) و ۲۰۰ هزار رأس دام سنگین (گاو و گوساله)، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۱۱۶ هزار کندوی زنبور عسل است.

جمعیت بهره بردار کشاورزی کردستان دارای ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن محصولات کشاورزی تولید می‌کنند که ۳۲۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی نیز مربوط به بخش زراعت است.
تولید سالانه محصولات کشاورزی کردستان نزدیک به ۲ میلیون تُن است که بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تُن آن شامل انواع محصولات زراعی و بقیه باغی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...