بیش از 12میلیون و 833 هزار نفر؛ آمار مبتلایان کرونا


بیش از 12میلیون و 833 هزار نفر؛ آمار مبتلایان کرونا

کشور‌های آمریکا، برزیل، هند، روسیه، پرو، شیلی و اسپانیا در صدر بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا در جهان قرار دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، از میان ۱۲ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۴۶۰ نفر مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹)، تاکنون ۷ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۹۰۷ نفر بهبود یافته و ۵۶۷ هزار و ۳۵ تن فوت کرده اند.
شمار مبتلایان، جان باختگان و بهبودیافتگان در جهان
بیش از 12میلیون و 833 هزار نفر؛ آمار مبتلایان کرونا

شمار مبتلایان، جان باختگان و بهبودیافتگان در برخی کشورهای عمده جهان

بیش از 12میلیون و 833 هزار نفر؛ آمار مبتلایان کرونا

آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبودیافتگان در چند ایالت آمریکا
بیش از 12میلیون و 833 هزار نفر؛ آمار مبتلایان کرونا
ترامپ برای نخستین بار ماسک زد
خبرگزاری رویترز گزارش داد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که حتی با وجود گسترش کرونا در این کشور از ماسک زدن در انظار عمومی اجتناب کرده بود روز شنبه در دیدار از یک مرکز پزشکی نظامی در خارج از واشنگتن ماسک زد.
وی در این مرکز موسوم به "مرکز ملی پزشکی نظامی والتر رید" قرار بود با نظامیان زخمی و امدادگران مجروح خط مقدم دیدار کند. این نخستین بار است که ترامپ از آغاز شیوع کرونا در آمریکا در ابتدای سال جاری میلادی از ماسک استفاده می کند.
تظاهرات اعتراضی هزاران نفر در فلسطین اشغالی
خبرگزاری رویترز گزارش داد: هزاران اسرائیلی روز شنبه در تل آویو علیه آن چه پاسخ ناکارآمد دولت نسبت به ضربه‌های اقتصادی ناشی از بحران کرونا توصیف می‌شود، تظاهرات کردند.
پلیس اسرائیل با توجه به محدودیت‌های وضع شده بر اجتماعات عمومی بر شمار افرادی که در میدان رابین در تل آویو تظاهرات کردند، اعمال محدودیت کرد. این در حالی بود که خیابان‌های اطراف این میدان پر از معترضانی بود که همگی ماسک بر دهان داشتند.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند هزاران نفر در این تظاهرات شرکت داشتند، اما هیچ آمار رسمی از تعداد شرکت کنندگان ارایه نشده است.
بیکاری در فلسطین اشغالی از زمان قرنطینه جزئی در ماه مارس به رقم ۲۱ درصد رسیده است. بسته‌های کمکی دولت که وعده آن داده شده بود نیز به کندی ارایه شده اند و این موجب ناامیدی صهیونیست ‌ها شده است. اکنون آن‌ها می‌ترسند در آستانه فروپاشی اقتصادی باشند.
آخرین آمار ابتلا به کرونا در مصر
در ۲۴ ساعت گذشته ۹۳۲ مورد قطعی ابتلا به کووید-۱۹ در مصر شناسایی شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از قاهره، وزارت بهداشت مصر همچنین از فوت ۶۷ نفر از مبتلایان درشبانه روز گذشته خبر داد.
تا بعد از ظهر شنبه آمار مبتلایان کووید-۱۹ در این کشور به ۸۱ هزار و ۱۵۸ نفر رسید. تا کنون ۳ هزار و ۷۶۹ نفر از مبتلایان جات خود را از دست داده اند و ۲۳ هزار و ۸۷۶ نفر نیز بهبود یافتند.
شمار تلفات کرونا در انگلیس با ۱۴۸ مورد افزایش به ۴۴ هزار و ۷۹۸ نفر رسید
خبرگزاری رویترز گزارش داد: شمار تلفات کرونا در انگلیس در روز شنبه با ۱۴۸ مورد افزایش نسبت به روز قبل به ۴۴ هزار و ۷۹۸ نفر رسید.
آخرین آمار کرونا در ترکیه
وزیر بهداشت ترکیه می‌گوید: با شناسایی ۱۰۱۶ مبتلای جدید، تعداد کل مبتلایان به کرونا ۲۱۱ هزار و ۹۸۱ نفر شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از آنکارا، فخرالدین کوجا افزود: با جانباختن ۲۱ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد قربانیان کرونا هم به ۵۳۴۴ نفر افزایش یافت. تاکنون ۱۹۳ هزار و ۲۱۷ بیمار کرونایی در ترکیه بهبود یافته اند.
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در جمهوری آذربایجان
از باکو به نقل از ستاد ویژه مبارزه با کرونا در جمهوری آذربایجان، در ۲۴ ساعت گذشته ۵۳۱ بیمار قطعی آلوده به ویروس کرونا شناسایی شدند که با این تعداد مجموع مبتلایان به کرونا در این کشور به ۲۳۵۲۱ نفر رسید.
همچنین با مرگ ۶ نفر دیگر بر اثر کرونا تعداد جان باختگان هم به ۲۹۸ نفر افزایش یافت. با پیوستن ۵۱۴ بیمار دیگر به جمع بهبودیافتگان مجموع بهبودیافته‌ها ۱۴۶۰۷ نفر شد. هم اکنون ۸۶۱۶ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این کشور بستری هستند و دوره درمان را سپری می‌کنند. تاکنون ۵۶۰ هزار و ۳۵۶ تست کرونا در این کشور انجام گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا