12 درصد از کادر درمانی شاهین‌دژ به کرونا مبتلا شدند


12 درصد از کادر درمانی شاهین‌دژ به کرونا مبتلا شدند

مهاباد- ایرنا- مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 12 درصد از شمار 600 نفری کادر درمانی این شهرستان شامل پرستار، پزشک و بهورز به کرونا مبتلا شده‌اند.

اسماعیل فرحناک روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از تعداد کل مبتلایان کادر درمانی به بیماری کرونا، ۷۰ درصد در بیمارستان شهید راثی و ۳۰ درصد نیز از اعضای مراکز بهداشت و درمان این شهرستان هستند که در راستای خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی به این ویروس مبتلا شده‌اند.

وی با بیان اینکه تمامی گروه‌های پزشکی و کادر درمان جان خود را در راه محافظت از شهروندان و در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار داده‌اند، ادامه داد: زنده یاد "ایرج بختیاری" از همکاران پرتلاش بخش داروخانه بیمارستان شهید راثی به عنوان اولین مدافع سلامت این شهرستان، هفته گذشته جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کرونا از دست داد.

مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ اظهار داشت: کادر پزشکی همان رزمندگان خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا هستند که پنج ماه در این سنگر برای نجات جان هموطنان تلاش می‌کنند و باید بدانیم که توان آنان تحلیل رفته که با توجه به این امر، کرونا را جدی بگیریم.

فرحناک اظهار داشت: شاهین‌دژ این روزها در حالی همچنان با دشواری‌های کرونا دست به گریبان است که آمار مبتلایان در آن روند صعودی دارد و کادر بهداشت و درمان از ابتدای شیوع این ویروس مرگبار، از خستگی مفرط رنج می‌برند.

وی با بیان اینکه اقلام بهداشتی و امکانات بیمارستانی نیز محدود است، اضافه کرد: اغلب ما توان و طاقت استفاده از ماسک و دستکش را در گرمای فعلی هوا نداریم اما می‌بینیم که پرستاران و پزشکان ساعت‌ها با پوشیدن لباس ضدکرونا، ماسک و شیلد برای نجات بیماران فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: سلامت کادر درمان باید جز اولویت‌ها قرار بگیرد زیرا غلظت آلودگی ویروس کرونا در بیمارستان‌ها به شدت بالاست و اگر جامعه پزشکی در معرض خطر قرار بگیرند، کسی نیست به بیماران خدمات ارائه دهد.

شاهین‌دژ با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است؛ این شهرستان از جمله نخستین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی بود که شیوع بیماری کرونا در آن تثبیت شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط