افتتاح سالن ورزشی امام سجاد(ع) خمینی شهر


افتتاح سالن ورزشی امام سجاد(ع) خمینی شهر

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: سالن ورزشی خیریه امام سجاد(ع) خمینی شهر در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع و زیربنای هزار و 850 متر با هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

سید محمد طباطبایی، امروز (شنبه- ۲۱ تیر ماه) در آیین افتتاح ورزشگاه خیرساز خیریه امام سجاد(ع) خمینی شهر، اظهار کرد: ظرفیت های ورزشی شهرستان خمینی شهر وسیع است و این شهرستان باید به کشور معرفی شود. قهرمانان ورزشی این شهرستان در عرصه های ملی و جهانی کوشیده اند و حتی بیش از یک استان سهم بسزایی در اقتدار ملی داشته اند.

وی توسعه فضاهای ورزشی را موثر در حفظ سلامت و پویایی جامعه دانست و افزود: در سالهای اخیر شهرداری خمینی شهر در کنار خیرین قرار گرفته و فضاهای ورزشی را توسعه داده است. ورزش برای افراد مسن امری واجب است و در این راستا باید برای توسعه ورزش های همگانی گامی بلند برداریم.

فرماندار خمینی شهر با اعلام تخصیص ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان اعتبارات ورزشی به شهرستان خمینی شهر در سال جاری، تصریح کرد: نگاه دولت در اعتبارات استانی ورزشی نسبت به استان اصفهان خوب بوده و بر مبنای این اعتبارات و بازدیدهای که از شهرستان ها داشته ایم به این نتیجه رسیدیم که اعتبارات هر شهرستان را براساس جمعیت و سرانه ورزشی آن شهرستان قرار دهیم.

طباطبایی افزود: بر همین اساس سال گذشته از ردیف اعتباراتی که در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار داشته، یک میلیارد تومان اعتبار به شهرستان خمینی شهر تعلق گرفته و امسال نیز دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان اعتبار برای خمینی شهر تخصیص داده شده است.

فرماندار خمینی شهر نیز جوانان را بزرگترین سرمایه های هر کشوری دانست و گفت: ۸ سال جنگ بر ما تحمیل شد که جوانان ما مردانه ایستادند و از کشور خود دفاع کردند اما امروز دشمن جنگ نرمی برای از بین بردن این سرمایه ها به راه انداخته است.

علیرضا بصیری به تاثیر ورزش در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: آمارها بیان گر این است که سن اعتیاد به ۱۴ سال کاهش یافته است. آمار مبتلایان به مواد مخدر در بین بانوان نیز افزایش چشم گیری داشته. آمار مبتلایان مواد مخدر در بین تحصیل کرده ها نیز افزایش یافته است. ۸۰۶ نوع ماده مخدر مختلف در جامعه یافت می شود که عمدتا از نوع صنعتی و بسیار مخرب هستند.

وی حضور و حمایت خیرین را تسریع بخش امور دانست و ادامه داد: خیرین باید برای اشتغال و ازدواج جوانان به میدان بیایند. به جهت شرایط اقتصادی سن ازدواج بالا رفته است. خیرین و مسئولان اگر برنامه ای برای جوانان نداشته باشند دشمن برای نابودی جوانان ما برنامه ریزی می کند. این ورزشگاه پنجمین پروژه ای است که توسط خیرین به انجام رسیده و این نهضت باید در کل شهرستان به راه بیفتد.

بصیری افزود: در برنامه ریزی ها نیز سهم بانوان در ورزش شهرستان باید به خوبی دیده شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید