اعزام کشتی‌های نفتی به ونزوئلا تحسین جهانیان را برانگیخت


اعزام کشتی‌های نفتی به ونزوئلا تحسین جهانیان را برانگیخت

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: بارگیری و اعزام پنج کشتی نفتی ایران به ونزوئلا و بازگشت موفقیت آمیز آن‌ها به میهن، تحسین جهانیان را درپی داشت.

فریدون همتی روز شنبه در بازدید از انبار و اسکله نفتی شهیدرجایی بندرعباس افزود: درپی اقدام شجاعانه، مدبرانه و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران پنج کشتی نفتی بارگیری شد و شما نیروهای خدوم این مسیر دور و دراز سه ماهه را از بیخ گوش دشمنان عبور کرده و در سایه لطف خداوند و هدایت‌های داهیانه‌ی رهبر معظم انقلاب سالم برگشتید و کسی نتوانست مانع شود یا تعرضی برای ما ایجاد کند.
وی با بیان اینکه صادرات فرآورده‌های نفتی ایران در عرصه بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: امروز باید به تلاش‌ها برای صادرات فرآورده‌های نفتی افتخار کرد.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: در گذشته که کشورمان وارد کننده بنزین بود، این شرایط سخت تحریم‌ها را دشوارتر می‌کرد اما امروز درحالی دوباره وارد تحریم‌ها شدیم که نه ‌تنها کمبود سوخت نداریم بلکه به صادرات بنزین هم افتخار می‌کنیم.
همتی افزود: همین نگرانی از تامین سوخت در زمان تحریم‌های گذشته خانواده‌ها و شهروندان می‌توانست اهرم فشاری از جانب دشمنان نظام باشد.
وی با قدردانی از مجموعه وزارت نفت در حوزه پالایش و پخش گفت: سیاست‌های دولت تدبیر و امید بسیار کارساز بود و آنان با اتکا به مدیران زحمتکش و جوان این عرصه، پالایشگاه ستاره خلیج فارس را که می‌رفت با تشدید تحریم‌ها و خروج مهندسان خارجی به تلی از آهن و مکانی برای قدرت‌نمایی تحریم کنندگان تبدیل شود؛ به نماد خودکفایی برای جمهوری اسلامی ایران تبدیل کردند.
وی بیان داشت: ظرفیت‌های گسترده‎ای در بندر شهید رجایی، بندر شهید باهنر و منطقه ویژه خلیج فارس برای صادرات و سوخت‌رسانی به جزایر و سکوهای نفتی ایجاد شده و زیرساخت‌ها و اقدامات نشان دهنده تلاش‌های شبانه‌روزی یک مجموعه عظیم و ارزشمند است.
وی گفت: جهانیان امروز زیرساخت‌ها، دستاوردها و اقدامات صنعت نفت در هرمزگان را تحسین می‌کنند که این امر حاصل دانش، تخصص و تعهد نیروهای شاغل در این حوزه است.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: در بازدید از انبارهای نفت و مخازن سوخت به این نتیجه رسیدیم که شبکه هوشمندی در پایین‌دست و بالادست پالایشگاه باید ایجاد شود تا تولید وارد شبکه ذخیره‌سازی و از مخازن به شبکه توزیع تزریق شود و در دسترس مردم قرار گیرد.
همتی تاکیدکرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان در شبکه‌ای منظم شامل تانکرهای جاده‌ای، خط لوله زمینی و ریل مانند شاهرگ و مویرگ‌ها سوخت را به تمام کشور توزیع می‌کند و بدانید که ما آگاهیم چه تلاشی در این شرایط سخت و آب وهوایی از سوی پرسنل این شرکت درحال انجام است.
استاندار هرمزگان با اهدای لوح سپاس به عبدالله احمدی کمرپشتی به نمایندگی از کارکنان پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان از زحمات جهادی این کارکنان در عرصه توزیع فرآورده نفتی و سوخت قدردانی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی