٢٣ اکیپ بازرسی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ارومیه نظارت دارند


٢٣ اکیپ بازرسی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ارومیه نظارت دارند

ارومیه- ایرنا- فرماندار ارومیه گفت: ٢٣ اکیپ فعال سه نفره با ٧٠ نیروی بازرسی بر فعالیت‌های بازار و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان نظارت دارند.

علیرضا ملامحمدی‌زاده روز شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: طی یک هفته گذشته ٣٠۵ واحد صنفی متخلف که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند، به مدت یک هفته پلمب شدند.

وی بیان کرد: همچنین تاکنون ۴٨٢ قلیان سرا در این شهرستان پلمب شده است.

فرماندار ارومیه با اشاره به فعالیت سفیران سلامت در شهرستان ارومیه اظهار داشت: ۴٠ اکیپ سه نفره نیز در قالب سفیران سلامت در ادارات و محلات شهرستان ارومیه فعالیت دارند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ترویج می‌کنند.

ملامحمدی‌زاده از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع از برگزاری عروسی در باغ‌ها با شماره ۳۱۳۳ تماس بگیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی هم گفت: مدیریت این استان در امر کنترل و مدیریت بیماری کرونا مورد تقدیر بوده و یک همدلی و همکاری بین بخشی خوبی برای کنترل این بیماری در استان وجود دارد.

جواد آقازاده ادامه داد: وضعیت آذربایجان‌غربی ثابت شده و میزان ترخیصی و بستری شدن بیماران در یک حد ثابتی است.

وی بیان کرد: اگر همکاری مردم در جامعه نبود، شاید میزان فوت شدگان بیشتر از این بود و با این همکاری بیماری به درستی مدیریت شده و نظارت بر اجرای محدودیت‌ها همچنان مهم است.

وی تاکید کرد: هر اجتماعی به هر شکلی مشکل آفرین است و باید کنترل و مدیریت شود تا بیماری کرونا گسترش پیدا نکند.

وی با اشاره به شایعه حال وخیم یکی از نمایندگان ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این شایعات بی اساس بوده و طی تماس تلفنی با ایشان متوجه شدیم که اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای بهبود وی در یکی از بیمارستان‌ها در حال انجام است.

جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی با حضور مسوولان استانی و حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران برگزار شد و حاضران به ارائه گزارش و بیان نظرها و پیشنهادات خود پرداختند.

تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده و بیش از ۸۵ درصد آنها بهبود یافته اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!