پوشش خدمات فاضلاب شهری در خراسان شمالی پنج درصد ارتقا می‌یابد 


پوشش خدمات فاضلاب شهری در خراسان شمالی پنج درصد ارتقا می‌یابد 

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: امسال قرار است جمعیت بهره‌مند از خدمات فاضلاب شهری استان پنج درصد ارتقا یابد و به 45 درصد برسد.  

غلامحسین ساقی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون ۳۷ درصد از شهروندان استان، از خدمات فاضلاب بهره مند هستند.

وی افزود: بر این اساس قرار است در شهر بجنورد، ۳۰ کیلومتر شبکه اجرا شود همچنین تکمیل و بازسازی ایستگاه پمپاژ موجود و احداث مدول دوم ایستگاه پمپاژ فاضلاب شهر بجنورد، نصب سه هزار و ۵۰۰ فقره انشعابات فاضلاب با ۴۹ میلیارد ریال وشروع عملیات اجرای مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب از دیگر اقدامات در مرکز استان است که برای امسال برنامه ریزی شده است و برای تحقق ایت برنامه ها بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در شهر شیروان هم، برنامه عملیاتی اجرای ۳۰ کیلومتر شبکه و نصب ۲۵۰۰ فقره انشعاب فاضلاب تدوین شده که برای تحقق این برنامه به اعتباری در حدود ۴۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

ساقی افزود: تصفیه خانه فاضلاب شهر شیروان توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و به روش BOT، درحال انجام است و امیدواریم درسال جاری شاهد بهره برداری از این پروژه بزرگ، مهم وحیاتی در حوزه شهرستان شیروان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در شهر آشخانه هم اجرای ۱۵ کیلومتر شبکه با ۲۸۵ میلیارد ریال اعتبار، تکمیل و نصب تجهیزات باقیمانده تصفیه خانه، نصب ۲ هزار فقره انشعاب فاضلاب با ۲۸ میلیارد ریال اعتبار امسال هدف گذاری شده است.

ساقی اظهار داشت: در شهر اسفراین هم اجرای پنج کیلومتر شبکه فاضلاب با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال و تکمیل و راه اندازی و نصب تجهیزات باقیمانده لاگون هوادهی با بیش از هفت میلیارد ریال اعتبار از برنامه های امسال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: بهره مندی شهروندان استان از خدمات فاضلاب ۱۴درصد از میانگین کشوری کمتر است

وی با اشاره به اینکه بر اساس اهداف، قرار است در برنامه ششم، عقب ماندگی در زمینه بهره مندی از خدمات فاضلاب شهری در استان جبران شود گفت: در این زمینه تکمیل و تحت پوشش قراردادن جمعیت شهر آشخانه و اسفراین هدف گذاری شده و اتمام مطالعات و شروع فاز اجرایی تاسیسات فاضلاب گرمه، جاجرم، فاروج و راز مد نظر است.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۶۰ هزار مشترک فاضلاب در شهرها دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403