برگزاری مجالس عروسی و ترحیم در اردبیل ممنوع شد


برگزاری مجالس عروسی و ترحیم در اردبیل ممنوع شد

اردبیل - ایرنا- استاندار اردبیل با بیان ورود شهرستان‌های اردبیل و نمین به وضعیت قرمز گفت: برگزاری هرگونه مراسم عروسی و ترحیم در این دو شهر ممنوع و تعطیل اعلام می‌شود.

اکبر بهنامجو روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان اردبیل اظهار کرد: در سایر شهرها نیز مردم باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از حداقل یک پنجم ظرفیت در منازل و تالارها مراسم برگزار کنند.

او اضافه کرد: طبق خود اظهاری افراد بستری شده، عامل تشدید آمار ابتلاء به کرونا شرکت در مراسم عروسی، مجالس ترحیم و تجمعات مردمی در محافل عمومی بوده است.

وی روند افزایشی بیماری کرونا در استان اردبیل‌را بسیار جدی اعلام کرد و گفت: در صورت ایجاد محدودیت‌ها و ورود مجدد شهرهای استان به وضعیت قرمز خسارات و آسیب‌ سنگینی به اقتصاد و معیشت مردم و اصناف وارد می‌شود و بایستی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی سعی کنیم استان به وضعیت سفید بر گردد.

بهنامجو ادامه داد: علیرغم تلاش بسیار ارزنده تیم پزشکی و کادر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان متاسفانه در دو هفته اخیر تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌ها به ۲۳۶ نفر رسیده است و در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر فوتی نیز داشتیم.

وی با اشاره به اینکه مبتلایان خوشه‌ای، گروهی و خانوادگی جزو خطرناک‌ترین موارد ابتلاء است افزود: به دلیل بی‌توجهی مردم به موارد بهداشتی و عدم رعایت فاصله اجتماعی شاهد به صدا در آمدن زنگ خطر کرونا در دو شهر اردبیل و نمین و به تبع آن سایر شهرستان ها هستیم.

برگزاری مجالس عروسی و ترحیم در اردبیل ممنوع شد

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه همه باید در پیشگیری از شیوع کرونا تلاش کنیم افزود: از ابتلای این بیماری تعداد کثیری از پزشکان و پرستاران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و این مساله باعث کمبود کارد درمان در استان شده است.

بهنامجو همچنین گفت: از کمیته امداد ، بهزیستی و بنیاد شهید استان خواسته‌ایم که افراد تحت پوشش خود را حمایت کنند و این افراد از خانه بیرون نیایند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۹ بخش در استان به ارائه خدمات به مبتلایان کرونا فعال بوده و مابقی بخش‌ها نیز به صورت icu و بخش جنرال است که CCU را نیز تبدیل به بخش ICU شده است.

در این حال معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل نیز اعلام کرد که بر اساس تصمیمات ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا کلیه خدمات عمومی و ضروری دستگاه‌های اجرای استان تا اطلاع ثانوی طبق روال قبلی و با حضور دو سوم کارکنان ارائه و تا یک سوم کارکنان و وظایف خود را به صورت دورکاری انجام خواهند داد.

یعثوب نژاد محمد افزود: در تعیین کارکنان برای دورکاری کارکنان با پیشنبه بیماریهای قلبی، عروقی، تنفسی ، ایثارگران و جانبازان معزز شیمیایی، بانوان دارای فرزند خردسال و سایر کارکنانی که مشمول گروه‌های آسیب‌پذیر هستند در اولویت خواهند بود.

به گفته وی، در این ارتباط ضمن تأکید بر توجه و دقت لازم در استمرار برنامه‌های کاری و فعالیت‌های جاری دولت در دستگاه‌های اجرایی و جلوگیری از هرگونه اختلال در امور و خدمات رسانی به مردم استفاده از حداقل نیروی انسانی در اجرای برنامه‌ها و فعالیتها و نیز کاهش تراکم نیرو در اتاق‌ها، موافقت با مرخصی‌ها و انجام اموری که ارتباط مستقیم با ارباب روزانه دارند به شیوه دورکاری توصیه و در اختیار مدیران محترم قرار می‌گیرد تا متناسب با شرایط سازمانی خود تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند.

وی بیان کرد: همه دستگاه‌ها موظفند وظایف قانونی و خدمات‌رسانی به مردم را با رعایت کامل پروفایل‌های بهداشتی ابلاغیه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص کارکنان محیط اداری و ارباب رجوع و تجمعات اداری و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی انجام دهند.

او اضافه کرد: همچنین از تشکیل جلسات غیرضروری و طولانی‌مدت خودداری و برگزاری نشست‌های اسناد ناپذیر حدالامکان از طریق ویدئو کنفرانس و یا با حداقل اعضا به گونه‌ای که حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت محل برگزاری اشغال شود با رعایت فاصله ۲ متری و حداکثر در زمان یک ساعته انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 30 فروردین + دانلود غزل حافظ