مراکز 16 ساعته کرونا در تهران به 90 مرکز افزایش یافت


مراکز 16 ساعته کرونا در تهران به 90 مرکز افزایش یافت

لاری گفت: به دلیل افزایش شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا در تهران، تعدا مراکز منتخب 16 ساعته کرونا از 56 به 90 مرکز افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان: «سیما سادات لاری» درباره مراکز ۱۶ ساعته کرونا افزود: این مراکز به صورت ۱۶ یا ۲۴ ساعته بر حسب نیاز منطقه در حال خدمت رسانی به مردم هستند.


سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: برای جدا سازی مراجعین عادی و افرادی که برای دریافت مراقبت‌های جاری بهداشتی مراجعه می‌کنند از افراد مشکوک به کووید ۱۹و پیشگیری از شیوع بیماری، از ابتدای شیوع این ویروس در کشور حدود ۱۰۲۰ مرکز خدمات جامع سلامت در سراسر کشور به مرکز منتخب کووید ۱۹ تغییر کاربری داده شده و به پالس اکسی‌متر، تب سنج لیزری، اتوکلاو و ... مجهز شدند.

معاون وزیر بهداشت گفت: در این مرکز افراد ارجاعی از طریق بهورزان و مراقبان سلامت، افراد ارجاعی از طریق سامانه‌های ۴۰۳۰ و ۱۹۰، افراد ارجاعی از بخش خصوصی و مراجعین مستقیم پذیرش شده و پس از تریاژ توسط مراقب سلامت یا پرستار مسقر در مرکز در صورت داشتن علائم به پزشک مرکز ارجاع داده می‌شوند تا معاینات بالینی دقیق و اندازه گیری اشباع اکسیژن انجام شود.

لاری اظهار کرد: در صورت داشتن علائم و نشانه‌های کووید ۱۹ به واحد نمونه گیری مستقر در مرکز منتخب فرستاده شده و نمونه آزمایشگاهی تهیه می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در صورت نیاز و شدت علائم بیماری، افراد محتمل به بیمارستان منتخب کووید ۱۹ ارجاع شده و افراد دارای علائمی که نیازمند بستری نیستند به نقاهتگاه کووید ۱۹ ارجاع شده یا در منزل ایزوله می‌شوند.

پایان پیام/55

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج