اقدام ترامپ به عفو راجر استون فساد تاریخی است


اقدام ترامپ به عفو راجر استون فساد تاریخی است

این فسادی بی سابقه و تاریخی است که دونالد ترامپ کسی را که از سوی هیات منصفه به دلیل دروغگویی در حمایت از وی، گناهگار شناخته شد، می‌بخشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ میت رامنی، سناتور جمهوریخواه از ایالت یوتا در واکنش به عفو راجر استون توسط ترامپ در حساب توئیتری خود نوشت: این فسادی بی سابقه و تاریخی است که رئیس جمهور آمریکا کسی را که از سوی هیات منصفه به دلیل دروغگویی در حمایت از همان رئیس جمهور، گناهگار شناخته شده است، می‌بخشد.
اقدام ترامپ به عفو راجر استون فساد تاریخی است
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای "راجر استون" دوست و مشاور پیشین خود که به اتهام دروغگویی به بازپرسان پرونده ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به ۴۰ ماه زندان محکوم شده بود، حکم عفو صادر کرد. این دستور ترامپ تنها چند روز پیش از اجرای حکم زندان راجر استون که از دوستان دونالد ترامپ محسوب می‌شود صادر شد. راجر استون به دلیل اظهارات دروغ در برابر کنگره، کارشکنی در روند تحقیق مجلس نمایندگان و ارعاب شاهدان مجرم شناخته شده بود.
اقدام ترامپ به عفو راجر استون فساد تاریخی است
دموکرات‌ها ضمن اعتراض به صدور دستور عفو راجر استون این تصمیم دونالد ترامپ را «زیر سوال بردن حکومت قانون» و «سوء استفاده از قدرت» ارزیابی کرده اند. این در حالی است که رئیس جمهور ایالات متحده بنا به قانون اساسی این کشور اجازه عفو محکومان جرایم فدرال را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی