متخلفان کالا در آذربایجان‌غربی حدود 40 میلیارد ریال جریمه شدند


متخلفان کالا در آذربایجان‌غربی حدود 40 میلیارد ریال جریمه شدند

ارومیه- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: متخلفان بخش کالا و خدمات در استان از ابتدای امسال به پرداخت 39 میلیارد و 800 میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

محمد اقوامی روز ‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان جریمه در رسیدگی به ۲ هزار و ۶۰۵ فقره پرونده صادر و این پرونده‌ها مختومه شد.

وی با اشاره به ورود ۲ هزار و ۶۲۰ پرونده در حوزه کالا و خدمات به شعبات تعزیرات حکومتی بیان کرد: ۹۹.۵ درصد پرونده‌های وارده در بخش کالا و خدمات طی امسال رسیدگی شده و تنها ۱۵ پرونده در مسیر بررسی قرار دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: سال گذشته نیز ۱۰۰ درصد پرونده های ورودی در حوزه کالا و خدمات به شعبات استانی، رسیدگی شده بود.

وی ادامه داد: گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، خرید و فروش بر خلاف ضوابط، عرضه خارج از شبکه و نگهداری و فروش کالای قاچاق مهم‌ترین تخلفات صنفی در بخش کالا و خدمات را تشکیل می‌دهد.

اقوامی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف، موارد را در سریع‌ترین زمان ممکن به ادارات صنعت، معدن و تجارت و بخش بازرسی این اداره‌کل گزارش دهند تا تخلف مورد نظر در شعب تعزیرات حکومتی رسیدگی شود.

وی ادامه داد: تخلف‌های بخش کالا و خدمات بیشتر در واحدهای صنفی و توزیعی اتفاق می‌افتد و اصناف می‌توانند با رعایت مقررات مرتبط به‌ویژه در حوزه درج قیمت و فروش با قیمت مصوب و مناسب، موجب کاهش بخش قابل توجهی از تعداد تخلف‌های این بخش شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: این نهاد به صورت قاطع با متخلفان در بخش‌های مختلف به‌ویژه کالا و خدمات برخورد می‌کند.

اقوامی از اصناف خواست تا با رعایت انصاف، وضعیت اقشار کم‌درآمد جامعه را لحاظ کنند.

تعزیرات حکومتی مسوول رسیدگی به دعاوی بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و درمان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک