ماموریت بیمارستان صحرایی شهیدمحلاتی در مهاباد پایان یافت


ماموریت بیمارستان صحرایی  شهیدمحلاتی  در مهاباد پایان یافت

مهاباد- ایرنا- مسوول امداد و عملیات بهداری نیروی زمینی سپاه گفت: ماموریت بیمارستان صحرایی شهیدمحلاتی در مهاباد به خاطر کاهش تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا پایان یافت.

محمدتقی ربیعی روز شنبه در آیین بدرقه تیم پزشکی و پرستاری بیمارستان صحرایی "شهیدمحلاتی" که با حضور جمعی از مسوولان و معتمدان این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در چهارم تیرماه با توجه به اینکه ۱۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد بستری بودند، اعضای این تیم فعالیت خود را در این شهر شروع کردند.

ماموریت بیمارستان صحرایی "شهیدمحلاتی" در مهاباد پایان یافت

وی اضافه کرد: اکنون با توجه به کاهش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان به کمتر از ۴۰ نفر، ماموریت جدیدی برای اعضای تیم بیمارستان صحرایی "شهیدمحلاتی" تعیین شده و ماموریت کنونی آنان در مهاباد به پایان رسیده است.

مسوول امداد و عملیات بهداری نیروی زمینی سپاه گفت: این بیمارستان مجهز صحرایی با تجهیزاتی شامل دستگاه اکسیژن‌ساز، واحد رادیولوژی، آزمایشگاه و بخش مراقبت‌های ویژه سیار به همت بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران در این شهرستان مستقر شده بود.

وی افزود: علاوه بر تجهیزات پزشکی، ۸۰ نیروی متخصص در این مدت برای رهایی کادر درمان مهاباد از فشار مضاعف و ارائه خدمات بهتر به بیماران در بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد خدمات به بیماران در بخش‌های مختلف ارایه دادند.

ربیعی با قدردانی از همکاری خیرین سلامت مهاباد برای تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان ۷۲ تختخوابی موقت در این شهر افزود: این اقدام خیرین مهاباد در کشور بی‌نظیر بوده و خیرین این شهرستان از این لحاظ در کشور الگو هستند.

۱۴۰ نفر از کادر درمانی مهاباد به کرونا مبتلا شدند

ماموریت بیمارستان صحرایی "شهیدمحلاتی" در مهاباد پایان یافت

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد نیز در این آیین گفت: از اول اسفند ماه سال گذشته تاکنون ۱۴۰ نفر از پزشکان، پرستاران و کادر درمان بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

امید بهزاد افزود: قبل از ورود تیم بیمارستان صحرایی "شهیدمحلاتی" به این شهرستان علاوه بر مبتلا شدن همکاران، چهار بخش از بخش‌های بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد با ۱۳۰ تخت به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته بود و فشار کاری زیادی روی پرستاران و پزشکان این بیمارستان بود.

وی با اشاره به اینکه اکنون بخش زیادی از این بیماران بهبود یافته و تنها ۲ بخش بیمارستان امام خمینی (ره)مهاباد به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده است، اضافه کرد: هم اکنون ۵۰ نفر به خاطر بیماری کرونا در این بیمارستان بستری هستند که نتیجه آزمایش ۳۳ نفر مثبت بوده و بقیه مشکوک هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: به زودی طرح تحقیقی پلاسما درمانی با مشارکت ۸۰ بیماری مبتلا به کرونای بهبود یافته در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به تغییر رفتار شهروندان مهابادی در زمینه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا افزود: هم اکنون بسیاری از اصناف و بازاریان این شهر توصیه‌های بهداشتی مقابله با کرونا را به خوبی رعایت می‌کنند و از بین هر ۱۰ نفر شهروند مهابادی هشت نفر از ماسک استفاده می‌کند.

حضور به موقع بیمارستان صحرایی در مهاباد قابل تقدیر بود

ماموریت بیمارستان صحرایی "شهیدمحلاتی" در مهاباد پایان یافت

فرمانده سپاه مهاباد نیز گفت: پس از بررسی وضعیت شهرستان از نظر شیوع بیماری کرونا و مشکل کمبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز، بیمارستان صحرایی ۶۰ تختخوابی با تجهیزات پزشکی و کارکنان درمانی زمان بسیار کوتاهی دراین شهرستان مستقر شد که جای تقدیر دارد.

سرهنگ طالب رحیمی افزود: اگر اعضای این تیم پزشکی و امکانات و تجهیزات مورد نیاز را در این فاصله زمانی کوتاه به مهاباد منتقل نمی‌کردند، مشکلات بسیار زیادی برای این شهرستان ایجاد می‌شد.

وی از طرف مسوولان و مردم مهاباد، از اعضای تیم پزشکی و پرستاری بیمارستان صحرایی "شهیدمحلاتی" قدردانی کرد و اظهار داشت: اکنون پرستاران و پزشکان تمام توان خود را به کار می‌گیرند تا بتوانند از سلامت شهروندان در برابر بیماری کرونا حفاظت کنند.

وی افزود: مردم این شهرستان قدردان این تلاش و کوشش این مدافعان سلامت جامعه هستند و با عمل به توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی تلاش می‌کنند از افزایش شمار مبتلایان به کرونا جلوگیری کنند.

توزیع ۱۴ هزار بسته غذایی در مهاباد

فرماندار مهاباد گفت: پس از شیوع بیماری کرونا در این شهرستان خیرین در عرصه‌های مختلف وارد عمل شده و تاکنون بیش از ۱۴ هزار بسته غذایی در بین خانواده‌های نیازمند و بی‌بضاعت این شهرستان توزیع شده است.

ایرج شجاعی افزود: خیرین سلامت این شهرستان نیز به موقع وارد عمل شده و در این مدت ۸۵ میلیارد ریال کمک برای راه‌اندازی و تجهیز بیمارستان موقت، تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) و توزیع بسته‌های غذایی بین نیازمندان جمع‌آوری شده است.

وی اضافه کرد: مردم این شهرستان نیز در زمینه مقابله با شیوع بیماری کرونا خوب وارد عمل شده و به عنوان نخستین شهرستان آذربایجان‌غربی از ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ بازار را به صورت داوطلبانه تعطیل کردند و تا اردیبهشت امسال این محدودیت‌ها اعمال شد.

فرماندار مهاباد گفت: با بازگشایی بازار با توجه به اینکه امید کاذبی در خصوص پایان کرونا در بین مردم ایجاد شده بود، مردم بدون رعایت اصول بهداشت و پروتکل‌های مربوطه در جامعه حاضر می‌شدند که همین امر باعث افزایش شمار مبتلایان به کرونا شد.

وی اضافه کرد: شمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان تا حدودی افزایش پیدا کرد و در اوایل تیر ماه کم‌کم وضعیت این شهرستان از قرمز به سمت قهوه‌ای در حال حرکت بود که با ورود اعضای تیم بیمارستان صحرایی شهید محلاتی و کاهش تعداد بیماران بستری وضعیت بهتر شد.

در پایان این آیین مسوولان و معتمدان مهاباد با اهدای گل از اعضای تیم بیمارستان صحرایی شهید محلاتی قدردانی کرد.

ماموریت بیمارستان صحرایی "شهیدمحلاتی" در مهاباد پایان یافت

ماموریت بیمارستان صحرایی "شهیدمحلاتی" در مهاباد پایان یافت

فعالیت بیمارستان صحرایی "شهیدمحلاتی از چهارم تیرماه با استقرار در سپاه مهاباد شروع شد و امکانات این بیمارستان برای بهبود وضعیت بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافت و در این مدت 80 نفر از پرسنل این بیمارستان صحرایی در بخش‌های کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد مشغول فعالیت بودند.

بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد یکی از بیمارستان‌های قدیمی آذربایجان‌غربی است که هم‌اکنون با چند برابر ظرفیت خود و با ۳۰۱ تخت فعال به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارایه می‌کند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری