مزدا 3 توربو 2021 با پیشرانه توانمند 250 اسب بخار معرفی شد


مزدا 3 توربو 2021 با پیشرانه توانمند 250 اسب بخار معرفی شد

مزدا 3 توربو 2021 – Mazda 3 Turbo 2021 با بهره‌گیری از پیشرانه توانمند 250 اسب بخار و امکاناتی فراوان از جمله سیستم‌های امنیتی و سرگرمی مدرن معرفی شد. شرکت خودروسازی ژاپنی مزدا از جدیدترین نسخه مزدا 3 رونمایی کرد. مزدا 3 توربو 2021 ساعاتی پیش در مکزین رسماً معرفی شد. در حالی که این... نوشته مزدا 3 توربو 2021 با پیشرانه توانمند 250 اسب بخار...

مزدا ۳ توربو ۲۰۲۱ – Mazda 3 Turbo 2021 با بهره‌گیری از پیشرانه توانمند ۲۵۰ اسب بخار و امکاناتی فراوان از جمله سیستم‌های امنیتی و سرگرمی مدرن معرفی شد.

شرکت خودروسازی ژاپنی مزدا از جدیدترین نسخه مزدا ۳ رونمایی کرد. مزدا ۳ توربو ۲۰۲۱ ساعاتی پیش در مکزین رسماً معرفی شد. در حالی که این خودرو به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری توربو شارژ شده مجهز است، قادر به توان تولید ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۴۳۳ نیوتن‌متر است.

این به مراتب قدرتمندتر از دیگر هاچ بک‌های محبوب بازار نظیر فولکس واگن گلف GTI با توان تولید ۲۴۲ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن‌متر است. مزدا می‌گوید پیشرانه Skyactiv-G 2.5T این خودرو اگر از بنزینی با اکتان ۸۷ استفاده کند، توان کمتری را در مقایسه با اکتان ۹۵ تولید خواهد کرد. در این صورت توان تولید موتور به ۲۲۷ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن‌متر افول پیدا خواهد کرد. مزدا این پیشرانه را برای مزدا ۳ کالیبره کرده است تا بتواند تجربه رانندگی منحصر به فردی را ارائه کند. اگرچه سفارش این خودرو بدون نسخه دستی، فقط با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک i-Activ تولید می‌شود.

مزدا 3 توربو 2021 با پیشرانه توانمند 250 اسب بخار معرفی شد

مزدا 3 توربو 2021 با پیشرانه توانمند 250 اسب بخار معرفی شد

مزدا ۳ توربو ۲۰۲۱

متأسفانه شرکت مزدا هیچ جزئیات فنی دیگری را ارائه نکرده است، اما با در نظر گرفتن توان تولید این پیشرانه و سیستم AWD، مزدا ۳ ۲.۵ توربو می‌تواند روی کاغذ یک هاچ بک پرسرعت، در بازه قیمتی هاچ بک‌های هم رده خودش باشد. این شرکت ژاپنی البته نسخه‌ی سدان مزدا ۳ توربو را نیز برای مشتریانی که به دنبال خرید یک اتومبیل سدان هستند معرفی کرده است.

مزدا 3 توربو 2021 با پیشرانه توانمند 250 اسب بخار معرفی شد

مزدا 3 توربو 2021 با پیشرانه توانمند 250 اسب بخار معرفی شد

از تغییرات ظاهری این نسل از خودرو مزدا ۳ می‌تواند به رینگ‌های آلومینیومی مشکی‌رنگ ۱۸ اینچی، قاب مشکی‌رنگ آینه‌های جانبی، لوگو Turbo روی صندوق عقب، آنتن کوسه‌ای و چراغ‌های LED اشاره کرد. در مدل سدان این نسل نیز جلو پنجره از نوع براق و مشکی‌رنگ است. در داخل کابین نیز سازنده از یک سیستم گرم کن با فرمان چرم که شیفتر دنده در پشت آن قرار دارد، استفاده کرده است. یک نمایشگر ۸.۸ اینچی با پشتیبانی از کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل، هدآپ دیسپلی و برف پاک کن با سنسور تشخیص باران نیز دیگر امکانات داخل کابین این خودرو را تشکیل می‌دهند.

از نظر امنیتی نیز مزدا ۳ توربو به سیستم کروز کنترل مبتنی بر رادار با قابلیت توقف و حرکت، سیستم ترمزگیر هوشمند، شناسایی نقاط کور و راهنمای حرکت بین خطوط با هشدار به راننده مجهز شده است. البته اگر شما پکیج Premium Plus این خودرو را سفارش دهید نیز یک اسپویلر براق مشکی‌رنگ با دوربین ۳۶۰ درجه‌ای و سیستم ناوبری نیز به این خودرو اضافه خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی‌هم‌نفسی