پوشش خدمات فاضلاب شهری در خراسان شمالی هشت درصد ارتقا می‌یابد 


پوشش خدمات فاضلاب شهری در خراسان شمالی هشت درصد ارتقا می‌یابد 

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: امسال قرار است جمعیت بهره‌مند از خدمات فاضلاب شهری استان هشت درصد ارتقا یابد و به 45 درصد برسد.  

غلامحسین ساقی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون ۳۸ درصد از شهروندان استان، از خدمات فاضلاب بهره مند هستند.

وی افزود: بر این اساس قرار است در شهر بجنورد، ۳۰ کیلومتر شبکه اجرا شود که در این زمینه، ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود.

وی تکمیل و بازسازی تصفیه خانه و ایستگاه پمپاژ های فاضلاب با احتساب تصفیه خانه ایستگاه پمپاژ به میزان هزار و ۲۰ میلیارد ریال و نصب سه هزار و ۵۰۰ فقره انشعابات فاضلاب با ۴۹ میلیارد ریال را از دیگر برنامه های این شرکت در سال جاری دانست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در شهر شیروان هم، باید ۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شود که در این زمینه ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

ساقی افزود: تکمیل واحدهای ضروری تصفیه خانه فاضلاب به روش سرمایه گذاری BOT، از برنامه های امسال در شهر شیروان است علاوه بر آن، نصب ۲ هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب فاضلاب جدید با ۳۵ میلیارد ریال اعتبار از برنامه های پیش بینی شده برای امسال است.

وی خاطرنشان کرد: در شهر آشخانه هم اجرای ۱۵ کیلومتر شبکه با ۲۸۵ میلیارد ریال اعتبار، تکمیل و نصب تجهیزات باقیمانده تصفیه خانه، نصب ۲ هزار فقره انشعاب فاضلاب با ۲۸ میلیارد ریال اعتبار امسال هدف گذاری شده است.

ساقی اظهار داشت: در شهر اسفراین هم اجرای پنج کیلومتر شبکه فاضلاب با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال و تکمیل و راه اندازی و نصب تجهیزات باقیمانده لاگون هوادهی با بیش از هفت میلیارد ریال اعتبار از برنامه های امسال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: بهره مندی شهروندان استان از خدمات فاضلاب ۱۴درصد از میانگین کشوری کمتر است

وی با اشاره به اینکه بر اساس اهداف، قرار است در برنامه ششم، عقب ماندگی در زمینه بهره مندی از خدمات فاضلاب شهری در استان جبران شود گفت: در این زمینه تکمیل و تحت پوشش قراردادن جمعیت شهر آشخانه و اسفراین هدف گذاری شده و اتمام مطالعات و شروع فاز اجرایی تاسیسات فاضلاب گرمه، جاجرم، فاروج و راز مد نظر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای تحقق این هدف هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ۶۰ هزار مشترک فاضلاب در شهرها دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | حمله هوایی به گاراژ تانک و مقر فرماندهی زرهی پایگاه کالسو استان بابل عراق