تهیه نقشه عرصه املاک و واگذاری آن به اشخاص واجد شرایط در لرستان


تهیه نقشه عرصه املاک و واگذاری آن به اشخاص واجد شرایط در لرستان

مدیرکل ثبت اسنادواملاک لرستان از تهیه نقشه عرصه املاک و واگذاری آن به اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط در استان خبر داد.

علی‌اکبر باقری امروز ۲۱ تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره کل ثبت اسناد و املاک لرستان در نظر دارد برابر اجرای قانون جامع حدنگار کشور و در راستای سیاست‌های و برنامه‌های ابلاغی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، نقشه عرصه املاک در سامانه شمیم را برابر دستورالعمل اجرایی نحوه تهیه نقشه در نظام جامع کاداستر و دستورالعمل برون‌سپاری تهیه نقشه عرصه املاک پس از طی دوره‌های آموزشی مصوب و موفقیت در آزمون‌های مربوطه و رعایت ضوابط و مقررات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط واگذار کند.

وی با اشاره به شرایط اختصاصی متقاضیان افزود: شرکت‌های مشاور با صلاحیت نقشه‌برداری می‌توانند با معرفی نقشه‌برداران خود (فارغ‌التحصیلان رشته نقشه‌برداری در مقاطع کاردانی یا کارشناسی و بالاتر) برای طی دوره آموزشی و احراز صلاحیت در فراخوان شرکت کنند.

باقری اضافه کرد: اشخاص حقیقی واجد شرایط شامل فارغ‌التحصیلان رشته نقشه‌برداری در مقطع کارشناسی و بالاتر و افراد دارای پروانه اشتغال در رشته نقشه‌برداری از سازمان نظام مهندسی ساختمان و کارشناسان رسمی دادگستری در رشته نقشه‌برداری از مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه یا کانون کارشناسان رسمی دادگستری و کارشناسان رسمی دادگستری در سایر رشته‌ها و دارای صلاحیت نقشه‌برداری می‌شوند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان گفت: متقاضیان برای فعالیت در طرح مذکور باید دارای دستگاه ROVER و کاربر تائید شده در سامانه شمیم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باشند.

باقری عنوان کرد: متقاضیان باید از امروز ۲۱ تیرماه به مدت ۱۰ روز نسبت به تکمیل فرم درخواست پیوست اقدام و رزومه خود شامل تصویر مصدق مدارک هویتی، سوابق تحصیلی، سوابق اجرایی، پروانه اشتغال یا پروانه فعالیت خود را تحویل باجه‌های پستی منتخب در سراسر استان کنند.

وی گفت: متقاضیان نباید دارای سوءپیشینه کیفری مؤثر باشند و قبل از طی دوره آموزشی، گواهی مربوطه را اخذ و ارائه کنند.

باقری بیان کرد: متقاضیان پس از تکمیل مدارک و تائید اولیه، متقاضی با هزینه خود جهت طی دوره آموزشی به مرکز آموزش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان معرفی می‌شوند.

وی یادآور شد: ثبت‌نام و تکمیل مدارک هیچ‌گونه تعهدی برای اداره کل ثبت اسناد و املاک لرستان برای جذب، استخدام و ارجاع امر نقشه‌برداری ایجاد نخواهد کرد و واگذاری به افراد از سوی این اداره کل مستلزم موفقیت در آزمون مربوطه و رعایت ضوابط و مقررات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟