آمار جهانی مبتلایان به کرونا از مرز 12 و نیم میلیون نفر گذشت


آمار جهانی مبتلایان به کرونا از مرز 12 و نیم میلیون نفر گذشت

سازمان بهداشت جهانی تعداد بهبودیافتگان را 7،386،534 نفر اعلام کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما‎؛ پایگاه رسمی اطلاع رسانی سازمان بهداشت جهانی از ابتلای ۱۲,۶۵۲,۸۱۹ نفر به ویروس کرونا و ۵۶۳,۴۸۸ نفر قربانی و همچنین بهبود ۷،۳۸۶،۵۳۴ نفر خبرداد.
آمار جهانی مبتلایان به کرونا از مرز 12 و نیم میلیون نفر گذشت
فیلیپین/ ۱۳۸۷ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا
به نقل از خبرگزاری رویترز ،وزارت بهداشت فیلیپین امروز از یک هزار و ۳۸۷ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا و ۱۲ مورد جدید مرگ بر اثر این ویروس در این کشور خبر داد.
خبرگزاری رویترز از مانیل، وزارت بهداشت فیلیپین همچنین اعلام کرد تعداد کل موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا در این کشور به یک هزار و ۳۷۲ مورد و تعداد کل موارد آلودگی به این ویروس نیز به ۵۴ هزار و ۲۲۲ مورد رسیده است.
عمان/ بیش از هزار مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شد
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر اعلام کرد: وزارت بهداشت عمان امروز شمار فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا را ۴ نفر اعلام کرد و افزود: ۱۰۸۳ نفر نیز تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا هستند.همچنین ۱۰۳۰ نفر نیز بهبود یافتند.
این شبکه افزود عمان امروز در مقایسه با دیروز از آمار بهتری از تعداد مبتلایان و تعداد فوتی‌ها به ثبت رساند، زیرا تعداد فوتی‌ها ۴ نفر و شمار مبتلایان جدید نیز ۸۰۶ نفر کاهش داشت.
فرانسه/ ممنوعیت کلیه پرواز‌های داخلی به جز موارد استثنا
شبکه تلویزیونی ب. اف. ام فرانسه (BFMTV) اعلام کرد، به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا و احتمال موج دوم بیماری کووید-۱۹ در فرانسه، پرواز‌ها در مسیر گویان، مایوت و سایر مسیر‌ها در فرانسه، به جز در موارد استثنا، ممنوع شد.
کانادا / افزایش ۳۲۰ نفری شمار مبتلایان
مقامات پزشکی فدرال کانادا از ۱۳ مورد مرگ جدید ناشی از کووید ۱۹ و همچنین ۳۲۰ ابتلا تأیید شده به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبردادند.
به گزارش خبرگزاری آناتولی از مونترال، تعداد کلی افراد مبتلا به ویروس کرونا در کانادا به ۱۰۷ هزار ۱۲۵ مورد و تعداد مرگ و میر‌ها به ۸ هزار و ۸۰۱ نفر رسیده است.
در مورد نرخ مرگ و میر، این میزان در حدود ۸.۲۱ درصد که برای چند هفته پایدار بوده است، در حالی که تعداد افراد بهبود یافته به هفتاد هزار و نهصد و یک نفر رسیده است که معادل دو سوم موارد تایید شده (۶۶.۱۸ ٪) است.

فلسطین اشغالی/ افزایش شمار مبتلایان به کرونا در میان نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در میان نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به ۴۳۶ نفر افزایش یافت.
به نوشته پایگاه معا به نقل از برخی منابع، تعداد نظامیان ارتش اسرائیل که به سبب ابتلا به کرونا در قرنطینه به سر می‌برند، به ۱۰ هزار سرباز نظامی و ذخیره افزایش یافته است.
هند/ استفاده از یک ورزشگاه بزرگ برای قرنطیه پلیس های مبتلا به کووید19
مقامات هند از یک ورزشگاه بزرگ کریکت به عنوان مکانی برای قرنطینه افراد آلوده به ویروس کرونا استفاده می کنند.
مقامات بهداشتی هند که کشورشان به شدت با شیوع ویروس کرونا روبرو است، اعلام کردند ورزشگاه افسانه ای بزرگ کریکت ادن گاردنز در کلکته که ظرفیت هشتاد هزار نفر را دارد، به عنوان مرکزی برای قرنطینه نیروهای پلیس که به ویروس کرونا آلوده شده اند استفاده خواهد شد.
آویشک دالمیا رئیس اتحادیه کریکت بنگال اعلام کرد:" این وظیفه ماست که از دولت هند در این شرایط دشوار بحرانی حمایت کنیم. ما در این جا آن دسته از نیروهای پلیس را که به کووید19 مبتلا شده اند، قرنطینه خواهیم کرد."
نزدیک به پانصد تن از نیروهای پلیس کلکته به ویروس کرونا آلوده شده اند و تا کنون دو نیروی پلیس این شهر بر اثر کووید19 جان خود را از دست داده اند.
با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در کلکته و فشارهای فزاینده ای که روی بیمارستان و مراکز درمانی این شهر وجود دارد، قرار است صدها تخت بیمارستانی در ورزشگاه ادن گاردنز کلکته قرار داده شود و ماموران پلیس مبتلا به کووید19 در آن جا بستری شوند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کلکته، از نظر تعداد مبتلایان به کووید19، هند در جهان اول است و طبق آمار رسمی در حال حاضر هشتصد و بیست هزار و نهصد و شانزده نفر از شهروندان این کشور به کرونا آلوده شده اند. این بیماری تا کنون 22 هزار و 193 قربانی در هند گرفته است.
در ماههای اخیر چندین ورزشگاه معروف در جهان از جمله سانتیاگو برنابئو شهر مادرید و ماراکانا در ریو دو ژانیرو برای ذخیره سازی اقلام بهداشتی یا بستری کردن بیماران مورد استفاده قرار گرفته اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر