شاهو ناصری سکاندار قایقرانان کردستان شد


شاهو ناصری سکاندار قایقرانان کردستان شد

مجمع انتخابات هیات قایقرانی کردستان روز شنبه با حضور دبیر فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان کردستان برگزار و شاهو ناصری برای چهار سال به عنوان رییس جدید این هیات انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، پیش از ظهر امروز شنبه راس ساعت 11:00مجمع انتخابات هیات قایقرانی کردستان با حضور 16 نفر از اعضا و سه کاندیدا برگزار و شاهو ناصری با کسب اکثریت آرا (9 رای از 16 رای ماخوذه) به عنوان رییس جدید این هیات برگزیده شد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در این مجمع اظهار داشت: پتانسیل بسیار خوبی در رشته قایقرانی چه از لحاظ منابع آبی و چه استعدادهای ورزشی در استان وجود دارد اما نتواتسته‌ایم از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده کنیم.

حامد جولایی با بیان اینکه اعضای هیات‌ها بعد از انتخاب رییس، پیگیر مشکلات و رفع آن نیستند، یادآور شد: برخی هیات‌ها اداره کل ورزش و جوانان را مسوول اصلی همکاری و رفع مشکلات می‌دانند درحالیکه کار فنی برعهده هیات و فدراسیون‌ها است و این اداره کل فقط در زمینه ایجاد زیرساخت می‌تواند کمک کننده باشد.

وی با بیان اینکه قانونی برای ممانعت از کاندیدا شدن افراد غیرورزشی در هیات‌ها وجود ندارد، گفت: هر اعتباری وارد هیات می‌شود براساس قانون باید در زمینه کمک به ورزشکاران و پیشکسوتان و توسعه ورزش هزینه شود و کوتاهی در این حوزه قابل اغماض نیست‌.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان خواستار فعال شدن هیات قایقرانی در تمام شهرستان‌های استان شد و افزود: باید با کمک آموزش و پرورش در زمینه کشف استعدادهای قایقرانی در مدارس گام‌های جدی برداشت.

جولایی بر تلاش هیات قایقرانی برای فعالیت و تربیت ورزشکار در چهار رشته مهم کانو، روئینگ، آب‌های خروشان و اسلالوم شد و اضافه کرد: رییس هیات باید با کمک پیشکسوتان و نخبگان، برای توسعه ورزش قایقرانی در کردستان همت خود را بکار گیرن.

رییس جدید هیات قایقرانی کردستان هم در سخنانی اظهار داشت: این استان پتانسیل زیادی در زمینه ورزشکار و داشتن منابع آبی دارد و با استعدادیابی در مدارس و دانشگاه‌ها می‌توان پیشرفت آن را در منطقه و کشور فراهم کرد.

شاهو ناصری، کمک به حضور معلولان برای فعالیت در رشته قایقرانی، استعدادیابی و نخبه گزینی، ایجاد شناسنامه با هدف حمایت از مربیان و ورزشکاران، استفاده از افراد مجرب و دارای دانش آکادمیک، راه اندازی کمیته توریستی ورزشی وهمکاری با رسانه‌ها در جهت معرفی قایقرانی به مردم را از جمله برنامه‌های خود در دوره ریاست بر این هیات اعلام کرد.

محمد سهیل فضل‌وزیری، ساسان متین و شاهو ناصری سه کاندیدای حاضر در مجمع انتخابات هیات قایقرانی کردستان بودند. پیش از این سهیل فضل‌وزیری سرپرست هیات قایقرانی کردستان بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قایقرانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حرف های داغ و تازه حسین رضازاده درباره بیماری‌اش