2 محصول بهداشتی مقابله با کرونا در دانشگاه آزاد دامغان ثبت شد


2 محصول بهداشتی مقابله با کرونا در دانشگاه آزاد دامغان ثبت شد

سمنان-ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: 2 محصول بهداشتی مرتبط با مقابله با کرونا در شرکت‌های دانش بنیان این واحد دانشگاهی تولید و ثبت اختراع شد.

نعمت‌الله نعمتی روز شنبه در نشست خبری، بیان کرد: تولید ژل ضدعفونی کننده و مرطوب کننده دست بر پایه الکل ۷۰ درصد و گیاه آلوئه ورا و تولید دهان‌شویه گیاهی ضدباکتری و ویروس، ۲ محصول اختراع شده در این واحد دانشگاهی است.

وی اظهارداشت: این واحد دانشگاهی، آمادگی خود را در زمینه تجاری‌سازی اختراع های ثبت شده و جذب مشارکت سرمایه‌گذاران اعلام می‌کند و از این مشارکت در پیشبرد اهداف علمی و سلامت جامعه استقبال می‌شود.

نعمتی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در مراکز رشد خود دارای هشت واحد فناوری و ۲ شرکت دانش بنیان است که در زمینه ثبت اختراع تاکنون هشت محصول را ارائه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان آمادگی دارد تا از روز ۲۲ الی ۳۱ تیرماه، از تمامی افرادی که علاقمند به تحصیل در این دانشگاه هستند با انجام پیش ثبت‌نام، تخفیف ۱۰ درصدی در طول دوران آموزشی درنظربگیرد.

نعمتی، تبدیل علم به ثروت را یک دستاورد و هدف بزرگ دانست و گفت: باتوجه به کاهش جمعیت و افزایش مراکز آموزش عالی، دانشگاه آزاد دامغان در تلاش است تا با استفاده از زیرساخت‌های لازم در جهت کسب درآمد گام بردارد و هم‌اکنون در زمینه های علمی و کشاورزی سرمایه گذار جذب می‌شود.

وی افزود: این دانشگاه با توجه به ظرفیت ۳۰۰ میلیارد ریالی تجهیزات آزمایشگاهی، آماده است تا با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی استاندارد همکار با دیگر ارگان‌های داوطلب همکاری داشته باشد.

نعمتی از کسب رتبه نخست دانشکده داروسازی دامغان در بین مجموعه‌های آموزشی کشور خبر داد و اضافه کرد: در سال گذشته، دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در آزمون جامع ۱۸۰ واحدی، موفق شد از بین ۱۸ دانشکده داروسازی دولتی و غیردولتی کشور، رتبه نخست را از آن خود کند.

وی تصریح کرد: مهارت آموزی عملی در کنار کسب مهارت علمی در طول سال‌های اخیر مورد توجه این واحد دانشگاهی بوده است و به دانشجویان اطمینان می‌دهیم که در صورت شرکت در کارگاه‌های آموزشی و مشاوره‌ای، دیگر هیچ دان‌آموخته بیکاری نخواهیم داشت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: این واحد دانشگاهی در طول ۳۵ سال اخیر، موفق شده است تا بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموخته به جامعه تقدیم کند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان دارای سه‌هزار و ۲۰۰ دانشجو، ۱۲۲ رشته، ۱۰۴ عضو هیات علمی و ۱۸۳ استاد حق التدریس است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...