28 میلیارد ریال به مراکز بهزیستی خراسان جنوبی اختصاص یافت


28 میلیارد ریال به مراکز بهزیستی خراسان جنوبی اختصاص یافت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: استانداری امسال 28 میلیارد ریال به جامعه هدف مقیم در مراکز دولتی و غیردولتی بهزیستی کمک کرده است.

علی عرب‌نژاد روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی و چهلمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی افزود: تعهد اشتغال استان سال گذشته ۸۰۰ نفر بود که با پرداخت ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات، ۸۳۰ فرصت شغلی ایجاد شد و از مجموع اشتغال ایجاد شده ۱۰۰ نفر بیمه خویش‌فرمایی و ۷۰ نفر بیمه کارفرمایی هستند.

وی گفت: بهزیستی در راستای حمایت از اشتغال معلولان ۲۰ درصد سهم بیمه کارفرمایی و خویش‌فرمایی معلولان را پرداخت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در حوزه اشتغال مددجویان افزود: سازمان بهزیستی با پرداخت تسهیلات می‌تواند بستر خوداشتغالی معلولان را فراهم کند ولی نباید به این سازمان به عنوان یک نهاد شغل‌ساز نگاه کرد.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان بهزیستی و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، بسیج سازندگی و بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: در قالب این تفاهم‌نامه سهمیه ساخت ۱۱ واحد مسکونی با همکاری بسیج سازندگی، ۸۱ واحد مسکونی با قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه و ۳۰ واحد با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) در نظر گرفته شده که در دست اقدام است.

عرب نژاد بیان کرد: در حال حاضر با اجرای طرح احداث مسکن محرومان در بخش مسکن مددجویان روستایی مشکلی وجود ندارد اما در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر شامل بیرجند، فردوس، طبس و قاین با مشکل مسکن به دلیل عدم تسهیلات قرض الحسنه و زمین مواجه‌اند.

وی افزود: امسال به مناسبت هفته بهزیستی ۱۷ واحد مسکن معلولان در بخش درح سربیشه و به صورت سراسری از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۲ هزار و ۵۳۹ واحد مسکن معلولان در استان تاکنون ۲ هزار و ۱۱۸ واحد تکمیل و تحویل شده و اکنون ۴۲۸ واحد در دست احداث است.

وی اضافه کرد: ۲۱ تا ۲۷ تیرماه هفته بهزیستی با شعار «شفافیت، تحول خدمت، ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده» گرامی داشته می‌شود و افتتاح کمپ اعتیاد شهرستان نهبندان، ۲ موسسه ذهن پویا در شهرستان فردوس، طرح اشتغال زنان سرپرست خانوار شهرستان بیرجند و رونمایی از سامانه کلیک ویو از جمله برنامه‌های هفته بهزیستی در استان است.

وی گفت: سازمان بهزیستی خدمات خود را در سه راهبرد اساسی پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی و توانبخشی جامعه هدف و توسعه مشارکت‌های مردمی تجمیع کرده است.

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی هم در این نشست خبری گفت: امسال ۳۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال برای مددجویان بهزیستی استان در نظر گرفته شده است.

حسن رحیمی افزود: سازمان بهزیستی برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و ارتقای مشارکت مردمی، همکاری موسسه‌ها و کمک مردم را به عنوان شاخص و ابزار رشد مشارکت‌های مردمی در طرح‌های مختلف خود انتخاب کرده که در قالب سه بخش نقدی، غیرنقدی و خدماتی فراهم شده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۱۸ میلیارد و ۹۹ میلیون ریال مشارکت مردمی در استان جمع‌آوری شد که نسبت به سال قبل ۲۱ درصد رشد داشته است.

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: همچنین بیش از سه میلیارد و ۷۲۸ میلیون ریال فطریه امسال توسط بهزیستی و موسسه‌های تحت نظارت در استان جمع‌آوری شد که نسبت به سال گذشته ۱۹.۳۶ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: همچنین برای کمک هزینه جهیزیه و ازدواج پارسال یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال از سازمان بهزیستی کشور به حساب ۱۶۲ نفر از مددجویان زیر پوشش بهزیستی استان واریز شد.

رحیمی گفت: امسال پنج پویش کمک به سیل‌زدگان، پویش لبخند مهر، پویش حلقه وصل، کمک هزینه جهیزیه، پویش لبخند عیدانه، سبد غذایی برای مناطق کم‌برخوردار و پویش صیانت از سلامت مددجویان در استان برگزار شده است.

وی افزود: پارسال سهمیه تسهیلات بهزیستی استان ۲۲ میلیارد تومان بود که ۹۶ درصد این تسهیلات جذب شده، امسال نیز ۳۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال برای مددجویان بهزیستی استان در نظر گرفته شد همچنین مدت زمان بازپرداخت از پنج سال به هفت سال افزایش یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | حرکت عجیب یک زن در تهران؛ تزئین 12 میلیون تومانی ناخن با طلا 24 عیار!