سرقت روزی 300 خودرو در انگلیس


سرقت روزی 300 خودرو در انگلیس

شمار خودرو‌هایی که روزانه در انگلیس سرقت می‌شود با افزایش دزدی‌ها در این کشور به طور متوسط به 300 دستگاه خودرو رسیده است.

سرقت روزی 300 خودرو در انگلیس به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از لندن، رسانه‌ها در انگلیس نوشتند با این که پلیس این کشور پارسال از سرقت ۱۰۶ هزار و ۲۹۱ خودرو گزارش داد، فقط ۶۶۶ نفر از سارقان، معادل ۶ دهم درصد، محکوم شدند و به عبارت دیگر، ۹۹.۴ درصد از دزدان، اصلا محاکمه نشدند.
پلیس انگلیس گزارش داده است از این تعداد محکوم، فقط ۲۴۳ دزد روانه زندان شده اند که اغلب آنان، فقط ۹ ماه حبس شدند.
روزنامه دیلی میل به نقل از گزارش پلیس انگلیس نوشت: در مقایسه با سال ۲۰۱۴ که ۷۰ هزار و ۶۳ خودرو در انگلیس دزدیده شد، آمار پارسال نشانگر جهش در دزدی خودرو در این کشور است.
این نشریه انگلیسی افزود: پارسال شرکت‌های بیمه، ۴۱۳ میلیون پوند خسارت بابت خودرو‌های دزدی پرداختند که این میزان در سال ۲۰۱۸، ۳۷۶ میلیون پوند بود.
دیلی میل به نقل از پلیس انگلیس نوشت: شرکت‌های خودروسازی، به منظور توقف دزدی خودرو‌های بدون سوئیچ، "هیچ اقدامی" انجام نداده اند. به نوشته دیلی میل، کم شدن شمار پلیس راه و پلیس شهری نیز احتمال بازداشت دزدان خودرو را کم کرده است. این روزنامه نوشت پلیس انگلیس، دزدی خودرو را دیگر به عنوان یک جرم دارای اولویت، ارزیابی نمی‌کند.
افزایش سرقت و دیگر جرایم و نارضایتی‌های مالیات دهندگان از این وضع موجب شد دولت انگلیس افزایش بیست هزار نفری شمار نیرو‌های پلیس را یکی از اولویت‌های کاری خود اعلام کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس