وزیر صهیونیستی: سازشی با فلسطینی‌ها در کار نخواهد بود


وزیر صهیونیستی: سازشی با فلسطینی‌ها در کار نخواهد بود

ایلی کوهن وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی گفت روابط ما با جهان عربی به صلح با فلسطینی‌ها وابسته نیست.

وزیر صهیونیستی: سازشی با فلسطینی‌ها در کار نخواهد بود به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه خبری شبکه المیادین، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اسرائیل مطمئن است همگرایی اش با جهان عرب قوی‌تر خواهد شد، زیرا روابط تل آویو با جهان عربی مبتنی بر صلح با فلسطینی‌ها نیست.
ایلی کوهن افزود: حتی در شرایطی که افق‌های راه حل مسالمت آمیز با فلسطینی‌ها بیش از هر زمان دیگری بعید به نظر می‌رسد، اسرائیل مطمئن است که همگرایی اش با جهان عرب بیشتر خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد تعدادی از کشور‌های عربی به رهبری و ابتکار ثابت شده در اسرائیل در زمینه فناوری پیشرفته چشم دوخته اند.
کوهن بیست و دوم ژوئن گذشته گفته بود: «ما منافع مشترکی با عربستان برای تقویت همکاری امنیتی و اقتصادی داریم».
وی در گفتگو با روزنامه سعودی ایلاف از کشور‌های خلیج فارس خواست همکاری خود را با اسرائیل تقویت کنند و افزود: «ما در اسرائیل و کشور‌های خلیج فارس و در راس آن‌ها عربستان سعودی منافع مشترکی داریم و می‌توانیم حتی روابط خود را پیش ببریم».
گفتنی است یوسف العتبیه سفیر امارات در واشنگتن در یادداشتی ویژه در روزنامه یدیعوت آحارنوت در ماه گذشته نوشته بود: «طرح‌هایی را اجرایی کردم که به اسرائیل امتیاز‌هایی می‌دهد».
سفیر امارات توضیح داد که «طرح‌های امارات اسرائیلی‌ها را به فکر کردن به جنبه مثبت روابطی تعاملی‌تر و طبیعی‌تر تشویق کرده است همچنان که اماراتی‌ها و همه کشور‌های عربی را به فکر کردن به روابطی تعاملی‌تر با اسرائیل فراخوانده است».
خبرگزاری امارات پیشتر اعلام کرده بود دو شرکت از بخش خصوصی امارات با دو شرکت اسرائیلی در طرح‌های پزشکی از جمله مبارزه با ویروس کرونا همکاری خواهند کرد.
این خبرگزاری گفته بود: «این مشارکت علمی و پزشکی برای عبور از چالش‌های سیاسی تاریخی منطقه در چارچوب اولویت انسانی و همکاری سازنده با هدف جلوگیری از انتشار کرونا و همکاری برای سلامت شهروندان منطقه است».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر